Info om tysk hingst?

kopparberg

Trådstartare
Jag har ringt på en saluhäst e: en tysk hingst. Säljaren tyckte jag kunde kolla lite på nätet om hingsten, så jag googlade.
Och hurra, det kom upp flera förslag. Men problemet är ju att jag inte kan mer tyska än att beställa öl! :o Så jag begrep ju inte ett skvatt hur jag skulle navigera på de sidor jag kom till!

Så har ngn ett handfast tips på hemsida där man kan kolla på tyska hingstar? Gärna en sida där även engelska finns som val, så kanske jag begriper vad det står också! ;)

Sv: Info om tysk hingst?

Vad är det för hingst? Pm:a om du inte vill skriva här!

Hingststationerna i Tyskland har ofta sina hemsidor på både svenska och engelska. Är det sedan en välkänd hingst som lämnat mycket kan du söka på engelska också.

ahh nu vart jag överlycklig. har försökt att hitta info om min häst pappa men har inte hittat något som man förstår sig på. och så gick jag in på sidag och hittar tre filmer på honom. :love: :banana:

www.allbreedpedigree.com är också en bra sida på engelska som man kan söka stam, bilder och info om hästar (oftast hingstar men också internationellt framgångsrika hästar).
Lycka till med hästen!:banana:

Liknande trådar

Avel Förra året när en av våra ston skulle betäckas med en utländsk hingst beställde jag direkt från hingsthållaren. Den ligger i Tyskland...
2
Svar
24
· Visningar
3 410
Senast: chap13
·
Hoppning Jag har köpt mig en ny pålle. En underbar märr som är helt fantastisk! :love: Men det är en tysk import (har varit i Sverige sedan hon...
Svar
9
· Visningar
2 291
Senast: kopparberg
·
Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 091
Senast: Marna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka