info om får?

I

islandsbecca

Jag har börjat tycka att får e trevlig djur x) nån som har får här på buke? Hur kan man köpa får och hur mkt kostar får ca?

ska kanske kanske köpa om jag få för mamma o pappa :angel:

Sv: info om får?

Ett får kan beroende på ras. kön och ålder kosta från ca 300 kr och uppåt. Har man tur så kan man till och med få dem gratis, när förra ägaren har tröttnat.
Vill man ha någon speciell ras så kan man kontakta Fåravelsförbundet och få tips på uppfödare.

Något att tänka på är att får ska klippas minst en gång per år, gärna två gånger. Även klövarna brukar behövas klippas.

Vissa får kan vara väldigt svåra att stänga in, speciellt "gratis" får har jag märkt. Så staketet till hagen kan bli ganska dyrt.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 864
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Linda_A
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 042
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar