Influensavaccin

aneka

Trådstartare
Får man ta influensavaccin när man är med barn?
Frågar åt en vän då vi kommer att få detta vaccin genom jobbet gratis nu och hon vill inte avslöja riktigt än att hon är med barn. Så då tänkte jag om ni kanske visste om man får ta detta vaccin när man är med barn?

Sv: Influensavaccin

Vad ska hon ta för vaccin?

Fluarix
Graviditet
Erfarenheter från användning av Fluarix under graviditet är begränsad. Rådgör därför med läkare före vaccination under graviditeten.

Vaxigrip
Graviditet och amning
Tala om för läkare eller apotekspersonal/sjuksköterska om du är gravid, tror att du kan vara gravid eller om du ammar.

Din läkare/apotekspersonal/sjuksköterska kan avgöra om du bör få Vaxigrip.

Rådfråga läkare eller apotekspersonal/sjuksköterska innan du tar något läkemedel.

Viroflu
Graviditet
Du kan använda vaccinet från graviditetens andra trimester och framåt. Begränsade data från vaccination av gravida kvinnor påvisar inte några biverkningar på moder eller barn som skulle kunna tillskrivas vaccinet.

Om du är gravid och din läkare har talat om för dig att risken för att du skulle få komplikationer vid en influensainfektion är stor, kan du ta vaccinet oavsett hur långt graviditeten framskridit.

Rådfråga läkare eller apotekspersonal före vaccination.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 004
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Takire
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 533
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024