Inflammerade hårsäckar

G

GallantBrook

Min häst har fått sånna på ryggen precis där sadeln ligger , (jag tror iaf att det är de, det är små bubblor..) Han har fått stå i ca 2 veckor o nu hade jag tänkt börja tömköra/longer. Har pratat med vet o dom sa att de enda man kunde göra var att badda med ren sprit o vänta tills dom försvinner. Men nu har de tatt nästan 2 veckor :confused: jag vet inte heller varför han har fått sånna , kan det vara vädret? Han har aldrig haft det innan så länga ja har haft honom. Någon som vet ngt om de här?

Sv: Inflammerade hårsäckar

Min ponny hade haft hårsäcksinflammationer (precis där sadeln ligger) precis innan vi köpte henne, hennes tidigare ägare använde en sorts tvål som man använder innan operationer på sjukhus, den går att köpa på apoteket. Den heter Hibbiskrubb, (även rätt bra mot mugg, om man använder den försiktigt) Först rengjorde dom med Hibbiskrubben och efter det använde dom en mjukgörande salva som vi fick med när vi köpte henne för att fortsätta smörja in de inflammerade ställena i 2 veckor till. Den salvan skrev veterinären ut åt dom om jag minns rätt.. Jag ska ta reda på vad den heter!

Sv: Inflammerade hårsäckar

Min ponny hade haft hårsäcksinflammationer (precis där sadeln ligger) precis innan vi köpte henne, hennes tidigare ägare använde en sorts tvål som man använder innan operationer på sjukhus, den går att köpa på apoteket. Den heter Hibbiskrubb, (även rätt bra mot mugg, om man använder den försiktigt) Först rengjorde dom med Hibbiskrubben och efter det använde dom en mjukgörande salva som vi fick med när vi köpte henne för att fortsätta smörja in de inflammerade ställena i 2 veckor till. Den salvan skrev veterinären ut åt dom om jag minns rätt.. Jag ska ta reda på vad den heter!

Okej, va bra om du kan göra det! ;)

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 766
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 999
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025