inflammerad slemsäck

madeleinewall

Trådstartare
Ja nu är det så att min ung hund har fått en inflammerad slemsäck i fram knäet.

Och har ni haft det på eran hund nån gång? hur länge bruka läknigen ta ungefär?
Min har haft det snart en vecka och det har bara gått ner lite gran hittils:crazy: Kan det ta jätte länge innan han är bra?

Sv: inflammerad slemsäck

Du menar i karpalleden?

Min artroshund blir svampigare i den karpalled där artrosen sitter när en inflammation blossar upp. När det sker så får hon Rimadyl för att dämpa inflammationen (detta givetvis på veterinärens inrådan) och så brukar jag använda ett karpalledsskydd från Back-on-track.

Har du kollat upp leden hos veterinär?

Sv: inflammerad slemsäck

Du menar i karpalleden?

Min artroshund blir svampigare i den karpalled där artrosen sitter när en inflammation blossar upp. När det sker så får hon Rimadyl för att dämpa inflammationen (detta givetvis på veterinärens inrådan) och så brukar jag använda ett karpalledsskydd från Back-on-track.

Har du kollat upp leden hos veterinär?

Ja han har förmodligen vrickat tassen när han sprungit/hoppat som har gjort inflamation i hans slemsäck, han har inge ont.
Vi smöjer just nu in han med arnika, råd från vetrinären.

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: snöflingor
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 225
Senast: Sedna
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka