Inflammerad/förstorad prostata

Gecko

Trådstartare
Har precis kommit hem ifrån djursjukhuset.
Våran tibetanska spaniel som är 13 1/2 år blev idag på dagen jätte dålig. Mamma hade varit ute med hundarna på fm och då var han pigg och glad sen när hon var på väg hem så ville han inte riktigt gå, men gick hem ändå. Väl hemma la han sig på gräsmattan och vart mer och mer apatisk.

Mamma ringde efter mig och jag åkte dit. Då lyfte han inte ens på huvudet när man gick fram till honom. Tog tempen och han hade 39,5

Åkte in med honom till djursjukhuset. Efter att vetrinären kollat lite på honom så ville hon röntga. Hade misstankar om att det var problem med njurarna, levern eller bukspottkörteln. Efter röntgen visades det att han hade en förstorad prostata som antagligen var inflammerad.

Är det någon som haft en hund med det? Har dom tillfrisknat?

Sv: Inflammerad/förstorad prostata

Nu är ju eran hund en ganska till åren kommen liten vovve men annars har jag goda erfarenheter av tillfrisknande om det är en förstorad prostata.

I första hand medicinering och om det är återkommande - kastration. Åldern spelar säkert en roll men jag hade absolut försökt få behandling på djursjukhuset.

Sv: Inflammerad/förstorad prostata

Han fick ligga kvar där över natten så att han skulle få drop, smärtstillande och antibiotika.

Vetrinären skulle ringa mig ikväll när provsvaren hade kommit tillbaka. Så att vi verkligen kunde få det bekräftat.

Ja, han är ju ingen unghund direkt :angel: Så jag sa ifrån redan från början om det skulle vara nåt allvarligt så att dom var tvungna att öpnna honom m.m. så skulle han istället få somna. :cry:

Liknande trådar

Hundhälsa Vår rottweiler, hane, 7 ½ år visade sig ha njursvikt. Åkte in med hunden till veterinären, pga luktade illa i mun bla. Jovisst, han...
Svar
16
· Visningar
30 354
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 139
Senast: Disen
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 660
Senast: Fille
·
E
Övr. Hund Mamma ringde mej med panik i rösten klockan halv nio i morse. Hon sa till mej att ta mej hem så fort jag bara kunde och köra henne och...
2
Svar
22
· Visningar
2 120
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈