Inflammation utan att vara halt?

C

Cecely

Min häst ska på utredning nästa vecka, tänkte endå höra vad ni tror jag har att se fram emeot.

Mitt FD travsto har börjat svikta kotan innåt och är svullen/gallig mellan senan och gaffelbandet, i helgen kände jag puls men har sen dess endast känt liten värmeökning och svullnad, framsidan är ren.

Till hör att hon har mugg på det benet som jag har bökat endel med och en tendens till bockhov, av bockhoven får hon en ganska kraftig utåtbruten tåaxel.

Hon har knappt blivit riden sen i somras, då stod hon på tillridning i 2 veckor, där fick hon fruktansvärt ont i ryggen. Trodde då att det berodde på träningsverk eftersom ryggen vatt ganska dålig. Men nu är jag inte så säker. Dessutom började hon strula i ridningen i början av sommaren vilket ledde till att det blev mer och mer protester. Trodde då att allt berodde på hennes huvud, hon är lite speciell.

Kan tillägga att vid mitt amatörböjprov visade hon ingen hälta.

Vad skulle ni tippa på att min häst har dragit på sig om ni fick gissa!=)

Jag tippar på inflammation i hovled och kotled.

Sv: Inflammation utan att vara halt?

Min häst visade inte heller hälta när sk veterinär böjde. Inne på klinik stapplade han fram.

Cecely skrev:
Min häst ska på utredning nästa vecka, tänkte endå höra vad ni tror jag har att se fram emeot.

Nu borde väl endå du fått ett svar utifrån den utredning du varit på. Nyfiken på vad svaret blev eftersom du inte skrivit det varesig på denna tråd eller på barfotatråden utifrån dagens inlägg där.
det inte framkommit alls att du borde ha varit på en utredning för mer än en månad sedan.

För inte kan det väl vara så att du har TVÅ hästar som är bockhovade????

Min häst har varit halt i traven och varit helt ren i skritten och även stundvis i traven. Åkte iväg och gjorde en hältutredning och ojojoj hon var halt, tre grader lågt och tre grader högt... *suck* jätte inflamationen bertil i bogleden och i gaffelbandsfästet *dubbelsuck* Detta kom efter en hoppträning och att en vet. inte behandlat skadan "rätt" så hon har fått en massa sekundära skador...

Ja det var tanken att jag skulle åkt iväg men det blev itne som jag ville tyvär. Fick först inte tag på transport men när den var fixad hade jag inte längre någon bil...
Sen kom julen och en svindyr tandläkare och ET så nu får hon vänta till jan istället. Har ringt och frågat en vet också och fick rådet att vänta iom att hon inte har mer problem än så.
Så jag sparar på den till efter nyår!=)
Allt för spännignens skull!

Men garanterar att ni kommer få höra hur det gick!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Hej, Jag har hamnat i en svår sits och skulle gärna vilja ha lite input från andra på det hela. Var lite osäker på vart den här...
Svar
8
· Visningar
2 153
Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med...
2
Svar
27
· Visningar
4 939
Senast: lillcrim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar