Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du inte har fått tillräcklig information från din weterinär ska du wända dig till honom eller henne. Wisst kan man spekulera på ett internetforum och jag hjälper dig gärna att tolka information från din weterinär, däremot tänker jag inte gissa hej wilt utifrån den bristfälliga info som ges här. Om weterinären har ställt diagnosen fång efter att ha sett hästen och undersökt den så tycker jag att du bör lita mer på det än wad någon tantester, coari eller flashligt gissar sig till utifrån ditt inlägg.
Så inte fasen är det tvärsäkert att Vet ställer rätt diagnos, speciellt inte "vanliga" Veterinärer när man kommer in hovsjukdomar, allt för vanligt är det precis som du själv skriver "vilda spekulationer.
Ganska wågad spekulation tycker jag. Weterinären har ställt diagnosen "fång i tidigt skede" och du uttalar dig twärsäkert om att diagnosen är fel (= weterinärerna inkompetenta eftersom en urkalkning syns tydligt på rtg) och att hästen har en helt annan diagnos. På ett internetforum och utan att ha sett ware sig häst eller plåtar...
Du kan du.
ringde vet. kom ut o kollade och hon trodde de va fång i tidigt stadium fick boxvila och buttar.
Jag har visserligen en egen häst men skulle aldrig komma på tanken att ställa diagnos på ngn annans häst på ett forum.
Men vad säger du om detta då :
jag vill iaf säga en sak om det, min hovis (och alla andra jag haft) tycker att snösulor är det absolut sämsta man kan ha på en häst ur hovsynpunkt, och ska endast användas just när det är snö. dom ger tunna sulor och hovbölder, eftersom det kommer in massa skit under sulan som ligger och skaver mot hoven. och det stämmer med mina erfarenheter också, hästar som aldrig har hovproblem annars blir riktigt fula efter en skoperiod eller två med snösulor.
så att ha det på en häst som är benägen att få böldar och har dåliga sulor låter helt tokigt!
vill man skydda längsefter skons innerkant så kan man lägga silikon inunder skokanten. det skyddar hoven utan att det kommer in en massa sten och sand som skaver.