Det stod i FASS. Mer än tillfällig användning skall bedömas av läkare.
Aha. Ja, jag fick det ju på recept, så då var det ju en läkare som gjorde bedömningen automatiskt. Gå till läkare, kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det stod i FASS. Mer än tillfällig användning skall bedömas av läkare.
Japp, har tid 22 juni :-)Aha. Ja, jag fick det ju på recept, så då var det ju en läkare som gjorde bedömningen automatiskt. Gå till läkare, kanske?
"Liksom andra NSAID passerar diklofenak över i modersmjölk i små mängder. Risk för påverkan på barnet synes osannolik med terapeutiska doser till modern. På grund av en brist på kontrollerade studier på ammande kvinnor bör dock produkten endast användas under amning efter läkarordination."Det stod i FASS. Mer än tillfällig användning skall bedömas av läkare.
Det var därför jag satte förgifta innanför "."Liksom andra NSAID passerar diklofenak över i modersmjölk i små mängder. Risk för påverkan på barnet synes osannolik med terapeutiska doser till modern. På grund av en brist på kontrollerade studier på ammande kvinnor bör dock produkten endast användas under amning efter läkarordination."
Inte riktigt samma sak som att förgifta mjölken.