Inflaggning på framhoppning

Snuffsan

Trådstartare
På framridningen idag:

Det fanns en utebana öppen för framridning. På denna var det placerat ett kryss mitt på. Sen fanns det vanlig framhoppning inomhus.

På utebanan var hindret naturligtvis inflaggat och många passade på att börja hoppa ute. En tränare som är med sin elev går fram och ändrar inflaggningen så hindret plötsligt skulle hoppas från andra hållet. Då hans elev hoppat några gånger ändrar han tillbaka igen.

Min dotter red fram samtidigt och blev helt förvirrad. Ska man behöva kolla flaggningen varje gång man rider på hindret?

Får man verkligen göra så här?

Sv: Inflaggning på framhoppning

Om man inte ens får ändra karaktär på ett framhoppningshinder så borde man absolut inte få ändra inflaggningen. Har ingen fakta tyvärr, men som sagt låter inte troligt.

Nej man får inte ändra på något överhuvudtaget , det medför uteslutning.

Bra, då vet jag det till nästa gång. Det är en av de väldigt namnkunniga B-tränarna som gjorde så. Jag lovar att flytta på honom nästa gång. :devil:

Var det hemma hos oss på vår tävling???

Svar på din fråga är att så får man absolut inte göra. Den enda som får ändra hinder på det sättet är överdommaren

haha han har nog läst TR som fan läser biblen! Man får ju inte hoppa "emot" flagningen på ett hinder. H*n tyckte säker det var jätte smart att då istället ändra flaggningen för att inte bryta mot den reglen. Men men man får inte ändra flaggningen heller...tror inte det står bokstavligen i TR. Men det får man inte!!! (jag är hoppdomare och jag hade sagt ifrån om jag hade sett det)

Kul att vara den som ska hoppa från det rätta hållet så att säga och så har någon ändrat mitt i det så det kommer en stolle från andra hållet. Hmm det gäller att ha koll på precis allt ibland. Tänk oftast är det svåraste på en tävling inte själva tävlandet utan framridning och framhoppning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 781
Senast: Lavinia
·
Tävling Kom inte på någon riktigt bra titel, men hur som. Nu har jag varit ute lite och sett hur några Pay & Jumps går till på 3 olika ställen...
2
Svar
27
· Visningar
3 283
Senast: Gnapp
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 266
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar