J
japp1
Jag har ett sto som fick en infektion förra sommaren när hon hade blivit betäckt. Denna kom dock ganska sent. På dag 14 efter betäckningen ungefär. Det togs baktprov och hon medicinerades och det togs baktprov igen och hon var frisk. Nu i år är hon betäckt och peppar peppar så ser det än så länge bra ut. Men jag funderar på hur sent kan en infektion visa sig efter betäckningen?
Om mitt sto nu skulle bli dräktigt, kan de även få infektioner senare i dräktigheten? Att det liksom ligger och "pyr" innan det blommar ut?
Förra sommaren gick hon på fribetäckning och i år så handbetäcks hon, så man har lite mer koll på vad som händer. Jag litar fullt på hingsthållarna och vet att de är noggranna och kollar henne varje dag.
Någon med erfarenhet?
Japp1
Om mitt sto nu skulle bli dräktigt, kan de även få infektioner senare i dräktigheten? Att det liksom ligger och "pyr" innan det blommar ut?
Förra sommaren gick hon på fribetäckning och i år så handbetäcks hon, så man har lite mer koll på vad som händer. Jag litar fullt på hingsthållarna och vet att de är noggranna och kollar henne varje dag.
Någon med erfarenhet?
Japp1