industriell inredning, posta ideér här!! (industrial chic)

laeikinois

Trådstartare
hejsan hejsan! jag ska snart flytta till egen lägenet (flyttar isär från ett förhållande) och jag fullkomligt älskar den sk. industrial chic stilen. givetvis finns google till hjälp, och jag har massa idéer själv som bara väntar på att få bli verklighet, haha...;) men alltid lika kul att få mera idéer och tips från andra! så har du ett hem i denna stilen, eller en detalj i ditt hem som passar, eller bara allmänt något tips eller annat så posta det här!:)

tack på förhand!

Sv: industriell inredning, posta ideér här!! (industrial chic)

Har precis beställt en del från myhomemyway och väntar ivrigt på leverans. Det blev ett sideboard och två sängbord (allt till sängkammaren). Nu jagar jag bara sänglampor (att ställa på sängborden), men jag tror faktiskt att jag hittat vad jag letar efter - nu ska jag bara välja.

Har precis beställt en del från myhomemyway och väntar ivrigt på leverans. Det blev ett sideboard och två sängbord (allt till sängkammaren). Nu jagar jag bara sänglampor (att ställa på sängborden), men jag tror faktiskt att jag hittat vad jag letar efter - nu ska jag bara välja.

Men jisses! Varför har ingen berättat om den sajten för mig tidigare??? Jag fullkomligt älskar soffbordet med stora hjulet i mitten! Som tågälskare skulle jag känna det som om jag hade en sorts dressin i mitt hem. :cool:

Ja, jag ska faktiskt åka dit och titta när de har öppet hus på söndag. Nu har jag redan beställt (Showstopper och två sängbord i metall med två lådor), men jag vill nog gärna klämma lite på de andra grejorna också :D

Jag gillar stilen, absolut - MEN med måtta. Har aldrig gillat när man går all in på stiler som chabby chic, country, skandinaviskt, modernt m.m. utan finast i mina ögon när man blandar och har detaljer som utmärker sig.
Det senaste som jag fått för mig att jag vill ha är två lastpallar (obehandlade och så där rufft gråa) som sänggavel :) får se om jag hinner ändra mig igen haha..

Jag gillar stilen, absolut - MEN med måtta. Har aldrig gillat när man går all in på stiler som chabby chic, country, skandinaviskt, modernt m.m. utan finast i mina ögon när man blandar och har detaljer som utmärker sig.
Det senaste som jag fått för mig att jag vill ha är två lastpallar (obehandlade och så där rufft gråa) som sänggavel :) får se om jag hinner ändra mig igen haha..

åh, det är så snyggt. har även tänkt göra ett soffbord med lastpallar.

:)

tack för tipset, hade inte en aning om den hemsidan. *laeikinois är käär!* ;)

åh, det är så snyggt. har även tänkt göra ett soffbord med lastpallar.

:)

Jag vet folk som bygger vindskydd till grisar och får av lastpallar. Själv har jag dem som botten när jag bygger ludor till minigrisarna. Alldeles för värdefulla för att slösas bort på en sänggavel....

Ja, jag ska faktiskt åka dit och titta när de har öppet hus på söndag. Nu har jag redan beställt (Showstopper och två sängbord i metall med två lådor), men jag vill nog gärna klämma lite på de andra grejorna också :D

Vad tror du de där soffborden med hjul kräver för matta??? Egentligen vill man ju ha stengolv men det har vi inte och de kommer definitivt förstöra ett trägolv...

Jag vet folk som bygger vindskydd till grisar och får av lastpallar. Själv har jag dem som botten när jag bygger ludor till minigrisarna. Alldeles för värdefulla för att slösas bort på en sänggavel....

Det är väl kanon att lastpallar kommer till användning inom flera områden, varför måste det ses som att man slösar bort dem bara för att man inte har får eller grisar att bygga diverse åt? Fast man kan ju slänga skiten på tippen också förvisso....:devil: ;)

Om du har Facebook, leta upp gruppen Different Solutions :idea: Där hittar man massor av smarta lösningar!

Det är väl kanon att lastpallar kommer till användning inom flera områden, varför måste det ses som att man slösar bort dem bara för att man inte har får eller grisar att bygga diverse åt? Fast man kan ju slänga skiten på tippen också förvisso....:devil: ;)

Man kan också elda upp dem. Jag vet en som värmde sitt hus i flera år på sådana där engångspallar som inte är EU pallar. Hade en släkting som hade ett stort företag som fick betala en massa för att återvinningen skulle ta dem- för att elda dem i värmeverk... så kompisen hämtade men jämna mellanrum istället... och slapp att köpa olja till stor del.

( Kompisen hade olje/vedpanna..)

Pallar går att använda till väldigt mycket, men just eftersom de ofta är av ohyvlat virke och tämligen skrovliga skulle jag nog inte själv vilja ha dem till just möbler. Svåra att hålla rena från damm och lätt att få stickor i fingrarna etc...

Däremot gamla stora kabelrullar i trä kan bli riktigt fina bord tex soffbord och sidebord. Man kan tex lägga på en glasskiva om man vill ha finare yta på själva bordet.

Hittar man stora gamla kugghjul i järn kan de tex användas till ljusstakar.

Jag har också sett folk som gjorde riktigt coola ljuskronor att hänga i taket av gamla cykelhjul ( utan däck då då). Man tar kedjor och fäster i hjulet och låter dem gå ihop uppetill och så fäster man dessa i en ring och i ytterligare en kedja som man sen hakar upp i en krok i taket... Man kan göra själva ljushållarna ev elstängseljärntråd som man böjer till med tång, vill man ha elljus så tar man en julgransslinga och lindar runt själva hjulet.

Man kan variera utseendet genom att hänga på olika saker som dinglar ner lite som på en kristallkrona. Ska man köra industrial chick kunde man ju låta tex stora muttrar hänga ner eller roliga gamla mindre verktyg ( tex skiftnycklar),

Känner man nån som har ett bageri/konditori så kan man kolla om de har äldre bakplåtsställningar på hjul som de tänkt slänga på tippen. De kan bli riktigt fina flyttbara bokhyllor. Man sätter helt enkelt tex träskivor istället för bakplåtar....

Det var några tips...

Vi säljer våra pallar, vi betalar ju för dem när vi får hem varor på dem. Att sälja dem ger ju en skön återbäring i kassan.

Jag var iväg och fingrade på grejorna. Tyvärr hade de sålt den fantastiska byrån vi beställt, men jag ändrade faktiskt min beställning av sängbord. Till två avlastningsbord, och det blev hur bra som helst (har fått det ena och hämtar det andra i veckan).

Jag var iväg och fingrade på grejorna. Tyvärr hade de sålt den fantastiska byrån vi beställt, men jag ändrade faktiskt min beställning av sängbord. Till två avlastningsbord, och det blev hur bra som helst (har fått det ena och hämtar det andra i veckan).

Du menar att Myhomemyway hade sålt något du beställt??? Bad de inte om handpenning eller hur kan detta hända? Har de bara en av varje sak de visar på hemsidan???

Nej, de hade sålt sitt utställningsex så jag fick inte se den live.

Nej, de hade sålt sitt utställningsex så jag fick inte se den live.

Ahaaaa! :idea:

Jag är ju helsåld på den här nu som sagt och vill åka och titta.:

SVC-21.jpg

Lustigt är att Wohnzimmer också har en sådan som ser nästan likadan ut men inte fullt så snygg:

9551219-origpic-14104e.jpg_0_0_100_100_300_300_95.jpg

Dock är Wohnzimmers något längre vilket hade varit bra men den lilla skillnaden i längd motiverar inte skillnaden i pris. Från 4500:- i Lomma så tar Wohnzimmer över 10 000:- för sin! Vad kan det bero på? Inte sjutton kan det bara vara att de är en trendbutik i Mälardalen??? :eek:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·
Hemmet Har ni en inredningsstil och i så fall - vet ni vilken? :confused: Det är så omysigt hemma hos oss, men jag vet liksom inte vad jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 061
Senast: Gabbi
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 446
Hästvård Behöver bolla lite funderingar och även få lite tips. Drar historian lite kort först. Stor tungt halvblod som fick en bäckenkrans...
Svar
2
· Visningar
1 106
Senast: Darby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.