indragna flanker

L

lundborg

hej. min arab tunnade ur på betet nu i sommar. Sen fick han en stor varböld i Juli som behandlades med penicillin. allmäntillståndet var inte så bra då. i samma veva så såg jag att flankerna blev insjunkna på honom.
veterinären sa att det kan vara så när allmäntillståndet ej är ok.

jag håller fortfarande på att göda upp honom och flankerna är fortfarande insjunkna. (ingen förändring)Vad kan det bero på?

vet att han drack dåligt på betet... kan det visa sig så?
eller är det pga proteinbrist?

någon som haft liknande problem?

Sv: indragna flanker

Är det inte bara för att hästen har tappat vikt då? Kanske blir bra när den lägger på sej igen...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 472
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 690
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 500
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 726
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka