Indian lodge ?

Nanny

Trådstartare
Är det någon som känner till Indian lodge här ? Hur han är och om någon känner till nåt om hans avkommor. Var inne på galoppsport och kollade, av 46 svenskregistrerade avkommor var alla hingstar kastrerade utom en..Kan man misstänka att han ger lite "jobbiga" avkommor eller ? Finns inte jätte mycket att hitta om Indian lodge, så jag tänkte finns det någonstans jag kan få veta är det här :)

Sv: Indian lodge ?

Har varit i kotakt med tre stycken, två är valacker och ett sto.

Den ena valacken är sadeltrång och sent utvecklad pga det. I övrigt snäll att hantera.

Den andra valacker var supersnäll i all hantering men väldigt sent utvecklad.

Stoet var hur snäll som helst men också väldigt sent utvecklad. Står inte kvar i stallet längre men jag tror inte hon startat ännu (är 4 nu).

Generellt var alla små och kompakta i kroppstypen.

Indian Flyer är efter honom, han vann idag på Täby !

Tydligen ska han också vara lite speciell. Sen, kom först ut till start som 3 åring. Struken från sitt första kval pga oregerlighet ..

Då vi rider in en hel del åringar,för både professionella tränare och amatörtänare här på anläggningen har jag kommit i kontakt med Indian Lodge avkommor.
De har varit hur trevliga som helst,okomplicerade fina individer.
Det som jag har upplevt som negativt har varit att de har varit inkorrekta,detta trots korrekta mödrar.Vänster fram har varit mest inkorrekt på dem.
Har även haft Indian Lodge avkomma som hade varit hos Professionell tränare som INTE lyckades rida in den,den ansågs "besvärlig i överkant"även denna var en trevlig individ när allt kom till kritan.

Tack för alla snabba svar :bump:
Hur har de varit inkorrekta ? Har du upplevt dom som små ?

Den avkomman jag känner till, har jätte trevliga syskon som inte alls varit bevärliga. Avkomman är nu fullt startbar och har som sagt vunnit, men det har tagit lång tid och mycket arbete har krävts. Och sent utvecklad, allmänt liten. Men vad jag vet, inga andra problem. Men som sagt, speciell ! Jämfört med sina syskon.

Vi har fött upp en avkomma, nu 4 år. Korrekt och snäll på alla vis. Står hos Bent Olsen på Klampenborg. Han har om jag minns rätt ytterligare två avkommor efter Indian.
Tror du hittar bilder på hans hemsida.

Sammanfattningsvis så är dom i regel små,sena men välutvecklade då ? Var inne och tittade på Bents hemsida, tack för tipset :)
Är det någon som vet var Indian lodge finns nu ?

Vi har ett sto i stallet efter Indian Lodge. Väldigt kompakt i kroppen, matglad och rund. Hon är följehäst åt de andra hästarna, hon är alldeles för grov i typen för att klara tävlingarnas hårda krav. VÄLDIGT trevlig däremot, lugn och samarbetsvillig i alla situationer ända sedan hennes inridning. :)

Jag har ett sto efter Indian Lodge. Hon är 4 år nu. rätt liten(158cm). men snäll och trevlig:)

Vet ej om jag skulle säga att de är sena. Bents startade väl som 2-åringar?

Vår uppfödning är dryg 160 cm, samma som modern. Reds in in vid ½.

Indian är väl tillbaka på Irland eller i England. Gissing.

Gillar inte als lodge avkommerna, runda och lata. Men det finns så klart några utstickare, men överlag tummen ner.

Bild från i somras på Julius Face, e Indian Lodge.

JuliusFace.jpg

:bow: Har träffat en avkomma, en hingst. Han är heller inte rund och lat. Mycket trevlig och snygg hingst, men inte så stor.

Fast jag måste säga att jag alltid upplevt Julius Face som väldigt lat i race och ingen av de andra två har ju gjort något direkt.

Jag har precis köpt ett sto f-06 som är avkomma från Indian Lodge. Mycket trevlig häst! lugn och trygg. Har hört att Indian Lodges avkommor är ganska lugna. :)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 872
Senast: Liran
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 501
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar