Inbjudan till utställning via mail - skräp eller på riktigt?

MiniLi

Trådstartare
Jag har vid flera tillfällen fått mail med inbjudan till utställning på brukshundsklubbar och jag vet inte riktigt om det är på riktigt eller om det är skräppost med typ virus. Har inte vågat klicka på några länkar eller liknande.

Ser ut såhär:

Någon som vet om det är seriöst eller bluff?

Sv: Inbjudan till utställning via mail - skräp eller på riktigt?

Har pratat med en på Strömsunds brukshundsklubb och det där är inte från dem. Däremot stämmer att de har en inoff utställning det datumet så du är väldigt välkommen att anmäla dig på annat sätt, hälsade hon. :)

Undrar vad mailen kommer ifrån. Det är ju någon konstig avsändaradress.. Någon typ av automatmail från SBK kanske?

Strömsund ligger lite långt från mig för utställning så jag bangar nog, men då vet jag att det inte är fullständig hittepå med de här mailen ;)

Har också fått just denna i dag. Har inte öppnat den.

Anmälan till deras utställning 12/4 görs just på den sidan som har skickat ut mailet, så det kommer nog från klubben ändå.

Sen kan man ju tycka att MG Events borde fixa en snyggare avsändare på sina mail än SEND_INVITE_FROMNAME...

Jag har anmält mig till en utställning via MG Events tidigare, och nu får jag också såna mail ibland.
Det är ett företag som klubbar kan anlita för hjälp med anmälan, katalog, osv.
Men jag håller med om att det kunde vara en snyggare avsändare!

Och någon som klubben vet att de anlitat! :cautious: De verkar ju ha måttligt bra koll när de inte vet vad det är frågan om själva.

Aha tack för svar hörrni!
Då vet jag att jag med gott samvete kan öppna mailen i framtiden utan att riskera att virus attackerar min älskade dator :D

Jag har tidigare fått mail ang inbjudan till utställningar från klubbar där jag tidigare ställt. Vet att vissa har för vana att skicka en "inbjudan", eller påminnelse om deras kommande utställning, till dem som ställde på deras arrangemang förra gången. Så det behöver inte vara något lurt :)

Det var just att den här avsändaradressen och rubriken kändes mindre seriös.. Hade det varit direkt från en klubb hade jag nog inte reagerat :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 077
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
685
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 501
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar