Inavelskoeff.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Lantlolla
  • Startdatum Startdatum
Sv: Inavelskoeff.

Att betäcka SM med en ostartad Yankee Mustangavk?

Och det vore en jättekatastrof eller? Jag har inte sagt att vi ska göra så, men tanken har slagit oss då vi äger både Madame och Chatman och hon inte blir dräktig när vi skickar iväg henne, nu va det dock inte själva hästarna det gällde utan korsningen mellan stammarna, haka inte upp er på att det står Spader Madame:angel:

Forsøk med en hingst som har drektighetsgaranti da?

Har man en märr som Madame så lovar jag att man gör allt för att få henne dräktig, vilket dom även svär på att dom gör på stuterierna, vi som ägare kan inte annat än lita på dom som ska va proffs inom avelsverksamheten, ang hingstval så har vi betäckt med: -02 Supergill- dräktig, -03 Angus Hall- inte dräktig, -04 Super Arnie- dräktig, -05 Rite on line- inte dräktig, -06 Super Arnie- inte dräktig, -07 Supergill- inte dräktig första tre försöken, inte kollad på sista dock..

Det forstår jeg veldig godt, og nettopp derfor bør dere kanskje prøve en hingst som ikke er fra perioden hvor BALL genser var moderne.

Skicka henne till KD, hon fick vårt sto dräktig på första försöket, trots att det bara skulle finnas en 10%ig chans.
Dock fick vi byta hingst till Fill V p g a spermakvalitet. Men hon blev dräktig.:bump::bump:
Även om hon inte är i närheten så bra som ditt sto så vill vi iallafall ha en avkomma.

/C

Jag uppfattade inte alls dig dom överlägsen, om det verkade så så blev det väldigt felformulerat av mig.

Jag hoppas verkligen ni lyckas få henne dräktig. Men med ert sto måste ni ju kunna använda ET (embryotransfer) till slut om det inte lyckas på nått annat vis, fast det beror ju förståss på vad det är för fel med henne. Vet ni varför hon inte tar sig?

/C

Ingen som förstår vad det är för fel på henne, nu senast gjorde dom "allt" (enligt dom själva) för att få henne dräktig bla genom att ge henne "dubbel dos". Eftersom hon förut tagit sig med Supergill och Super Arnie har vi nu lagt ner allt annat och bara tänk köra stenhårt på dom, enda alternativet som finns kvar efter det är ju naturlig betäckning (som enligt "alla" ska va bäst för stoet) problemet då är bara att det inte är många hingstar som tar emot för naturlig då olycksrisken ju ökar betydligt, känns ganska hopplöst nu:(

Det sa dom att dom gjort med Waltzing också! Och när Kerstin kollade på henne först så tyckte hon att hon såg jättefin ut i livmodern "det ska nog inte bli några problem att få henne dräktig". Men när hon fick svaren på biopsin visade det sig vara katastrofalt dåligt, helt tjockt med ärrvävnad i hela slemhinnan.
Vet du om dom har gjort nån biopsi?

/C

Nej det vet jag faktiskt inte, kan hända att mamma vet det (de är hon som har hand om alla papper och uppgifter) men borde dom inte göra det på ett så pass stort stuteri som St*ro om inte stoet tar sig på fyra (4) försök:confused:

Det är inte säkert att dom gjort det. Waltzing betäcktes också 4 ggr utan att ta sig förra året, även det var ett stort känt stuteri. Där tog dom bara bakterieprov, och de proven var det ju inga fel på.
Men man kanske ska ha i åtanke att Kerstin mestadels jobbar med problemston så hon sitter på massor av kunskap inom just detta område, sen finns det säkert fler veterinärer som är jätteduktiga, men jag kan varmt rekomendera henne.

/C

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Kamomilla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sex nya deltagare från trav- och galoppsporten får via ATG Talang möjlighet att boosta sin satsning mot toppen i sin respektive sport...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 015
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar