enjes

Trådstartare
hoppas jag att det kommer små hamsterungar :bump: :banana:
weei har väntat i 17 dagar nu :D

Tyvärr så har det ju börjat gå ett virus blad guldhamstrar. fick ett mail i förrgår. det var en hamster som hade det på förra utställningen. Det är dödligt och än sålänge är det bara en uppfödare som har det. iaf vad man vet. så mina små sötnosar kommer inte säljas till avel beroende på att man vet inte om mina har det. alla som var på utställningen kan ha det.:(

tar 30 veckor innan man kan se om dom har det. men har jag tur har ingen av mina det!

aja nu ska det iaf bli ungar:) :bump: :banana:

Sv: inatt:D

Så kul!

Smittar viruset från hamster till hamster eller?

Här är en bild. Tog bara en för att inte oroa Ami. Hon var och hämtade mat, så jag tog inte bort henne själv så att ni vet;)

ungar014.jpg

aa: visst är dom:D
men nu kanske hon ha rätit upp en:( jag tyckte den såg väldigt blek ut, å nu är det blod..men vi får se..

Hon har inte ätit någon unge! Det har kommit fler!!:eek::eek::eek:
minst 6 stycken ligger hon på!!
men varför blöder hon? dom hart aldrig gjort dert förrut!!
har ringt vet. å dom sa att det kan vara fostarkakor? någon som vet?
min hamsterkompis som är uppfödare får jag inte tag på..så hjälp mig nu..

zebran? gör råttor likdant?
help me!

Nu skall du inte måla :devil: på väggen ännu.
Det är inte säkert att hamstern hade papovavirus utan det kan vara andra orsaker. Det har det varit innan när det har misstänkts.
Däremot är den sjukdomen grym (mycket dödlig) och jobbig då inkubationstiden är lång (tror det längsta har varit 7 månader innan det bröt ut på en hamster).
Vi får se vad obduktionen säger.

Nu till ungarna och att honan blöder lite.
Det brukar vara så att hamstern blöder lite precis när hon föder.
Moderkakorna äter honan upp och blodspår skall det inte finnas mycket av en stund efter förlossning är slutförd. Det är bara om det luktar skunk eller kommer massor av blod som man behöver vara orolig.

okej, men det stog så i brevet det är därför;)

ungarna.
aa tack du lugnar mig lite! Nu ska jag och min syrras kompis gå upp och lukta, eller hon får lukta för jag känner inget:p
Men hon har ju papper så det är därför det är blod. det har säkert kletat av sig.
adda mig på msn så har jag stöd:D Jezzis@hotmail.com
tack!

Ja råttor blöder också. Tror alla däggdjur gör det, inklusive vi människor, vet iaf ingen som inte gör det. Som Stollan säger så är det lugnt så länge det inte är mycket :)

Nu ligger det 8:eek: stycken i boet!
Hon hade fått mera ungar..:p
så ny är det 8 istället för 5:p

Sussi din tönt:p

Nu är det alltså lika många som jag fick råttungar då. Tror du att du kan ha sån tur så det kommer inga fler, blir två honor som får heta Kattmat och Tarja och 6 hanar som får heta Grogg, Cartman, Tuomas, Nemo, Soli och Vulkan, och dessutom att Soli är tecknad som solglasögon på ryggen och vulkan som en lavasprutande vulkan på ryggen? Om så är fallet så har du vunnit en miljon! :D

haha vi får väl se om 2 veckor;)
vem ger mig den då? du?:p

haha men nu är det nog slut födigt:D hoppas jag.. jag har bara 4 stycken tingade..:angel: HAHA

Liknande trådar

Däggdjur För drygt ett halvår sedan tog jag över 2 marsvin från en familj där det visat sig finnas allergi. För att göra en lång historia kort...
2
Svar
38
· Visningar
2 775
Senast: Scandi
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 765
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar