Inacorderad häst i ej godkänt stall?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Vad händer om man har sin häst inacorderad i ett stall som senare visar sig vara ej godkänt? Om det är såpass grova fel att det tar lång tid/ inte går att fixa eller om det bara är små fel?
Kan dom omhänderta hästarna? Eller får man en chans att flytta sin häst?
Om man utgår från att hästarna mår bra och det är bara stallet som felar.

Vad är det som kan hända? I bästa/ värsta fall?

//B

Sv: Inacorderad häst i ej godkänt stall?

Om inte hästarna är i väldigt dåligt skick så omhändertas de inte.

Mitt förra stall hade 2 år på sig att åtgärna felen, då var det takhöjd, ventilation samt boxstorlekar. Hästarna fick står kvar under denna tid i deras boxar.

De flesta får tid på sig att åtgärda felen, om de inte åtgärdas så stänger man stallet och de som står där får söka sig nya platser.
Hästar omhänder tas inte ifall inga djurskyddskäl föreligger.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 583
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 448
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka