Inackordering

C

curago1

Nu är det så att vi hyrde ut en box till en vi känner i början av året.. I början gick de bra o det va frid o fröjd.. Men de senaste månaderna har de börjat gå käpp rätt åt helvete. Det var sagt från början att hon skulle hjälpa till och hyran är satt därefter. Men nu har hon slutat hjälpa till.. Känns som hon bara kommer o gör det roliga (motionera hästen och blanda kraftfoder sen åker hon igen). Vi får alltså ta ansvaret för hennes häst med fodringar, in-utsläpp och täckesbyten. Har även hänt ett par gånger att hon inte varit här på ettpar dagar o då inte blandat kraftfoder till hästen. Då har min mamma ringt o frågat.. o får då som svar - där fanns inte fler hinkar o blanda i..

Det hjälper inte o säga till henne.. Då hon bara käftar emot osv..
Någon som har erfarenhet av något sådant här.? o hur går man till väga?

Sv: Inackordering

Säger upp dennes stallplats. Lyssnar hon inte när ni försöker säga ifrån finns inget annat att göra.

Fixa ett möte och gå igenom vad ni bestämde från början(skriv kontrakt) och berätta sedan att nästa gång hon gör bort sig får hon flytta. så kan ni ju inte ha det.

Jag skulle ge henne en sista varning (och då förklara hur allvarligt du ser på detta) och om det inte blir bättre skulle jag säga upp henne.

Höj stallhyran bums eftersom hon inte hjälper till.
Man kan ju inte få reducerad hyra för att man sagt att man ska hjälpa till, höj på direkten så ni ialla fall får nåt för besväret.

Jag hade presenterat två alternativ för en sådan hyresgäst...
Antingen uppsägning av platsen...
Eller höjd hyra...
Inget av alternativen är förhandlingsbara....

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 015
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 672
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar