importerat sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jenni73
  • Startdatum Startdatum
J

Jenni73

Halloj,

Jag har lyckats hitta ett väldigt trevligt sto i holland som jag funderar på att köpa. Jag får henne dräktig och funderar nu på hur man går till väga när man fått hem henne.
Måste jag registrera om henne här hemma? Hon är registrerad holsteiner. Fölet kommer vara efter två registrerade holsteiner, registrerar jag det i tyskland eller här hemma, blir det holsteiner eller sv halvblod?

tack på förhand
Jenni

Jag vet bara att när en bekant importerade en häst från Estland i somras så reggades den hos ASVH.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 740
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 007
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?