Jaa, jag förstår vad du menar, det finns olika sätt att ta det på, men jag använder inte min ålder som försvar. Jag tycker bara att folk kan sluta prata om min ålder och istället fortsätta utan att nämna ett par siffror, liksom.Jag kan säga en sak, som jag fått lära mig den hårda vägen.
När det gäller text på nätet, så är det du som läsare, som sätter tonen på texten. Visst, den som skriver kan skriva argt, men den som läser kanske uppfattar något annat osv.
Just med 13-år tror jag att du går in i försvar, snappar upp och lägger stor energi på just de orden. Åldern är bara en siffra på ett papper, det finns dom som är omogna trots att de har hög ålder och även omvänt också.
Jag kan säga att jag tycker du resonerar klokt, som åker och provrider tillsammans med kunniga människor INNAN du bestämmer dig för eventuellt köp, som någon annan sa kan det bli en trevlig utflykt att få åka till ett annat land och provrida.
Det jag kan råda dig till är att vara kritisk och ställa många frågor, lita på magkänslan. Känns den inte bra, då är det nog inte bra.
Oavsett hur det blir kommer du få en upplevelse. Lycka till med provridningen.
Och tack så mycket