Importera från olika länder

Sv: Importera från olika länder

Hur får man tag på hästar i Sverige? Jo, genom annonser, kontakter eller på tävling.
Samma sak gäller för utlandet. Kolla annonser, kolla med kontakter eller åk ut på tävlingar där de hästarna du letar efter kan tänkas finnas.

Utomlands är det vanligt med seriösa handlare som säljer hästar, och även förmedlar.

har du nått tips eller länk till en bra sida med utländska hästar?

Vad är det för häst du letar efter?
Söker du en dressyr häst ska du inte söka dej till Irland tex, söker du en hopphäst ska du inte leta i Spanien.

Vad är det du vill ha för en häst?

lite både dressyr och hoppning. Eller alround kanske man ska säga. Gärna tyskland, holland.

Om du vet att du vill ta in en häst från Tyskland eller Holland tycker jag att du kollar på länk-sidan här på Buke vad som finns i de länderna.
Lycka till!

okej! Att jag inte tänkte på det! *klapp i pannan*
Tack för hjälpen! =)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: Piglet
·
Hästhantering Är med i en facebook-grupp med hästmänniskor från hela världen och ser att framför allt på brittiska öarna, är det väldigt vanligt att...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 883
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar