Importera från Danmark

Sv: Importera från Danmark

Jo, han kan vara ansluten till en kattklubb, eller flera, men så länge han inte är knuten till sverak via stamnamnet så är det inga problem. Jag har nu pratat med massa folk som gjort på samma sätt och det har aldrig varit några problem att varken få dom AG eller att sedan få regga kattungarna i sverak.

Men alltså, jag förstår inte varför? :D Inte för att jag behöver göra det, men det låter ju som att det är viktigt för er att han inte reggas i Sverak?

Helt rätt, det behöver du inte förstå.

Med den attityden framstår du ju inte som direkt seriös... inser du inte att det väcker lite frågor att man gör sig så mycket omak för att slippa regga en katt i sitt eget förbund? Varför är du ens sverakansluten om det är ett så stort problem?

Argumentet: "jag gillar inte sverak så därför" hade jag förstått, men varför vara med i ett förbund där man känner behov av att hitta kryphål undan regler?

Med den attityden framstår du ju inte som direkt seriös... inser du inte att det väcker lite frågor att man gör sig så mycket omak för att slippa regga en katt i sitt eget förbund? Varför är du ens sverakansluten om det är ett så stort problem?

Argumentet: "jag gillar inte sverak så därför" hade jag förstått, men varför vara med i ett förbund där man känner behov av att hitta kryphål undan regler?

Som man bäddar får man ligga...

Det har ingenting med sverak att göra, det är för att SLIPPA massa omak många (seriösa) gör så, eftersom det är mer problem med att regga om katten i sverak än att låta bli. Jag har ingenting emot sverak, då hade jag varit ansluten till ett annat förbund. Jag förstår inte varför en liten grupp (alltid samma människor) här inne ständig ska ifrågasätta allt man säger och gör, det ser jag verkligen inte som seriöst. Det är inte konstigt att man har taggarna utåt mot vissa folk. Tråden handlade om import från Danmark, inte huruvida jag väljer att regga mina katter, det är faktiskt upp till var och en.

Håller med. Får nästan känslan av att det är nått fuffens på gång :crazy:

Men nu får ni väl för f*n ge er! Vad har ni för rätt att dömma människor? Tycker det är fruktansvärt lågt och blir riktigt sårad av era påhopp!! Om jag tycker det är lättare att låta min hankatt vara reggad i det förbund han är reggad i från början och detta inte strider mot några regler (vilket det INTE GÖR!) så vad är problemet? Det är ju helt sjukt att man inte ska kunna starta en enda tråd här inne utan att bli anklagad för att vara oseriös, otrevlig eller ha något fuffens för sig, det är BEKLAGLIGT!

Och du måste vara otrevlig för det? Självklart blir man förvånad när du ger ett svar som du gjorde mot Reykur. Att det är så hemligt att du måste bli otrevlig mot folk får en såklart att fundera.
Ingen har anklagat dig för nått, ingen har ens antytt att du inte tänker regga katterna. Det var du som började vara otrevlig i tråden, du hade kunnat svara mycket trevligare utan att avslöja nått.

Så lägg av. Låt bli att fråga saker om du inte kan ge trevliga svar. Varför ska vi här (som enligt dig alltid hoppar på folk) hjälpa dig med saker och bemötas med dålig attityd? Man får den respekt man förtjänar.

Du behöver inte hjälpa mig, det är helt valfritt, och det enda du har tillfört är att lägga in en helt obefogad misstanke om att jag skulle ha något fuffens för mig, tycker du att det är trevligt?

Jag är inte otrevlig mot någon som inte varit det mot mig först, och jag kan inte räkna de antal gånger som Reykur har skrivit otroligt elaka inlägg så henne har jag abslolut noll respekt för och jag förstår inte varför hon fortsätter att lägga sig i trådar bara för att hitta något att hacka på när hon inte ens har någon erfarenhet från det tråden handlar om. Och om hon har det så väljer hon ju inte att vara hjälpsam utan att hitta saker att ifrågasätta för att försöka få andra att verka sämre eller oseriösa.

Som vanligt får man ingen större hjälp här inne, förutom från Sol, tack, så jag lägger ner den här tråden. Jag har varit i kontakt med folk som faktiskt vet vad dom pratar om samt flera i avelsrådet på SVERAK samt domare, folk som man faktiskt blir trevligt bemött av och som inte tror att man har något fuffens för sig bara för att man undersöker olika möjligheter. Så tack Sol för hjälpen, men jag ska i fortsättningen vända mig direkt till erfarna och kunniga personer i verkligheten istället för ett gäng stingsliga "kattexperter" på ett hästforum...

Som man bäddar får man ligga...

Det har ingenting med sverak att göra, det är för att SLIPPA massa omak många (seriösa) gör så, eftersom det är mer problem med att regga om katten i sverak än att låta bli.

Ja, men vad... Jag har ju frågat vad omaket med att regga om är?? Jag vill faktiskt veta, eftersom jag importerar och exporterar frisk själv, och aldrig kommit i kontakt med någon som inte reggar om till sitt eget förbund. I min ras är ju mer än hälften av de europeiska avelskatterna importer (inom FIFé, från TICA, CFA och thailand), och alla är reggade i sin ägarens förbund. Trodde du hade någon underbyggd anledning som alltså kunde vara diskussionsunderlag...

Jag har förvisso ingen aning om hurpass Reykur varit elak mot dig tidigare, så det lägger jag mig inte i. Och hon ifrågasatte inte ditt val i den här tråden, jag ser en undran i hennes inlägg, vilket jag faktiskt också undrade men inte frågade eftersom Reykur hann först.

För mig är hela tråden ett mysterium. Du visar i hela tråden att det i princip är viktigt att han inte reggas i sverak, eftersom jag aldrig hört nån tänka så och verkligen anstränga sig för att slippa regga om hanen så blir man nyfiken på varför. Vad det innebär för fördelar att han inte är reggad i sverak. En ren nyfiken undran utan nått negativt bakom. Sen frågar Reykur det jag och säkert flera med mig undrade och får ett jätteotrevligt svar. Ett svar som fick mig att reagera direkt och fundera på varför det är sånt himla hyschpysch om att katten till varje pris inte ska reggas om i ditt förbund och när nån frågar så går du i försvarsställning. Det brukar man göra när man har nått att dölja, därav min reaktion.
Jag anser inte att det är en obefogad fundering från mig, hade det varit nått normalt så hade du kunnat säga det och ingen hade trott nått. Så du har dig själv att skylla. Vill du inte säga varför, skriv det då. Så slipper du missförstånd.

Nussikan, nu blev jag med nyfiken..

Ställer med frågan, varför vill du inte regga honom i Sverak?
Och vad är omaket med detta?
Är det inte lite roligare att kunna skryta(:D) med att man har en fin import i sitt katteri än att skriva denna på någon annan?
Och vadan detta hysh hysh?:confused:

Grattis till din nya katt iaf. :laugh:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
188
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 902
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar