Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De enda katter som måste vara reggade hos SVERAK om du föder upp inom SVERAK är honkatterna du avlar på och kattungarna du registrerar. Hanar kan vara registrerade vart som helst. Du kan använda dem i avel ändå.
I Sverige nej, men han ska avelsgodkännas i Danmark
Nej, men han måste inte vara registrerad i Sverak, det räcker som sagt att honan är registrerad i Sverak för att man ska få regga kattungarna i Sverak. Sen vet jag inte hur det är om jag skulle vilja omregga honom, men det har jag inga planer på.
Okej, det är så ni gör? Det hade jag missat.
Av ren nyfikenhet, varför inte omregga?
Jag har hört människor med samma erfarenhet som ovan nämligen, att Sverak tjorvar om man själv äger hanen och den är reggad i fel förbund.
Ta inte det här tyket, jag är bara nyfiken: vad är då problemet?Kostnaden är väl ändå det minsta problemet...
Nu har iaf planerna ändrats lite, så om allt går som vi planerat så tar vi hem honom den 20/6 (dagen innan han blir 3 månader), jag hoppas bara att dispensen är klar tills dess. Så avelsgodkänner vi honom i Sverige (eller Norge, beroende på vad som passar bäst) sen när han fyllt 10 månader. Så nu håller vi tummarna för att vi inte får några fler käppar i hjulen och att våran nye lille familjemedlem flyttar hem till oss snart!
(För nyfikna: Det är min sambo som kommer stå som ägare på honom och eftersom han (min sambo) inte är bundet till något förbund så spelar det ingen roll vart katten är reggad och alltså finns det ingen anledning att regga om honom)