Import och pass....

lakrits

Trådstartare
Oj....vet inte alls var jag ska lägga denna tråd så jag får prova här.

Om man köper en häst från utlandet som har pass men ingen full stam, är det något jag ska göra sen eller räcker det med att hästen har ett pass?
Ska jag registrera han här i Sverige någonstans eller är allt bra ändå?

Sv: Import och pass....

7. Vad gör jag om min häst har ett utländskt registreringsbevis eller pass?
Kravet på pass gäller även importerade hästar. En del hästar har ett utländskt registreringsbevis eller pass. Dessa handlingar ska tillsammans med importhandlingarna skickas in för registrering till din svenska rasförening. Hästen får då ett svenskt datahanteringsnummer och ett svenskt pass, eller en stämpel i det utländska passet. Din rasförening kan informera dig om vad som gäller för just din häst.

KÄLLA: SJV

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 059
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka