P
prallan
Här... Jag lyckas nämligen bra med att ha roligt och skratta utan att göra det på någon annans bekostnad...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här... Jag lyckas nämligen bra med att ha roligt och skratta utan att göra det på någon annans bekostnad...
Jag har inget behov att det du påstår, men tycker generellt att folk inte behöver ta sig själva på så stort allvar. Endast det, inget annat.Helt enkelt att du inte känner ett starkt behov av att kommentera människors utseende negativt på nätet för att få medhåll. Det är tydligen definitionen av självgod just nu i denna tråd.
Jag har inget behov att det du påstår, men tycker generellt att folk inte behöver ta sig själva på så stort allvar. Endast det, inget annat.
Nej, självklart inte. Men TS får en massa skit för ett ganska oskyldigt inlägg. Av den kalibern att har jag en rolig hatt som jag gillar, bjuder jag på att andra kanske skrattar åt den fast jag vill bära den.Vad innebär att man "tar sig själv för på stort allvar"?
Precis som @Energi säger så är man ju knappast tråkig för att man inte gillar att "fnissa på andras bekostnad".
Här kom Bukes alldeles egna amatörpsykolog@prallan
Så att, efter att ha blivit ifrågasatt, säga att man står emot typiskt mobbingbeteende som att göra sig rolig över en persons utseende, är lika med självgodhet? Det säger en del om dig som person - bla att du har en väldigt otrevlig syn på vad som är humor.
Personligen tycker jag det är rena medaljen att bli kallad självgod av folk som tycker det är ok att göra sig roliga på andras bekostnad. Partypooper for life![]()
Nej, självklart inte. Men TS får en massa skit för ett ganska oskyldigt inlägg. Av den kalibern att har jag en rolig hatt som jag gillar, bjuder jag på att andra kanske skrattar åt den fast jag vill bära den.
Kan inte se att TS får massa skit, dock blir trådstarten något ifrågasatt. Om du väljer att ta på dig en rolig hatt och inte tar illa upp av att folk skrattar åt dig, är väl något helt annat än att någon annan startar en diskussion om hur du kunde välja en så konstig hatt?
Jo, iofs.Kan inte se att TS får massa skit, dock blir trådstarten något ifrågasatt. Om du väljer att ta på dig en rolig hatt och inte tar illa upp av att folk skrattar åt dig, är väl något helt annat än att någon annan startar en diskussion om hur du kunde välja en så konstig hatt?
Men jag tycker inte det, jag tycker att Skratt är bra, positivt. Skulle någon reta mig för hatten, skulle jag givetvis bli ledsen, men bara skratt, nej, tvärt om.Vill tillägga att skratta åt någons hatt kan ju också vara jävligt taskigt. Ok om det är en kräftskivehatt typ.
Men jag tycker inte det, jag tycker att Skratt är bra, positivt. Skulle någon reta mig för hatten, skulle jag givetvis bli ledsen, men bara skratt, nej, tvärt om.
Jag har inget behov att det du påstår, men tycker generellt att folk inte behöver ta sig själva på så stort allvar. Endast det, inget annat.
Men jag tycker inte det, jag tycker att Skratt är bra, positivt. Skulle någon reta mig för hatten, skulle jag givetvis bli ledsen, men bara skratt, nej, tvärt om.
Poängen är ju att du kan skratta med någon, eller åt någon. Det är skillnad.
Men det är ju skillnad på att skratta åt sig själv och bjuda på det eller att skratta åt någon annanMen jag tycker inte det, jag tycker att Skratt är bra, positivt. Skulle någon reta mig för hatten, skulle jag givetvis bli ledsen, men bara skratt, nej, tvärt om.
Jag har varit mobbad, bla för mitt utseende (fet). Att göra sig lustig över hur någon ser ut och inte förstå vad fel det är ger mig verkligen flashbacks av en riktigt vidrig tid i mitt liv.
Ja, hans peruk ser inte naturlig ut och visst hajar man till och lägger märke till det. Att gå därifrån till att kommentera det offentligt och förvänta sig medhåll... nej tack.
Dessutom, att förlora håret kan bero på flera tämligen otrevliga orsaker, tex medicinering. Jag har ren tur att jag inte tappat mer hår än vad jag gjort pga mina mediciner. Vore jag i den situationen att jag tappat så mycket hår att jag nästan är skallig skulle jag helst inte vilja bli förlöjligad pga mitt utseende när det beror på att jag tar mediciner som håller mig vid liv.
Här kom Bukes alldeles egna amatörpsykolog![]()