Meibla

Trådstartare
blir man hundägare igen :o :D Jag fick ett erbjudande av en kompis om att överta hennes hund eftersom hon inte hade tid för honom längre... å jag tackade ju såklart ja... :crazy:
Hunden är en 4 år gammal BC hane, lite understimulerad, drar en aning i kopplet och är väl inte allt för glad i andra hanhundar, men det e ju småsaker om man jämför med hur Mulle var.

En helt onödig tråd det här, men det ska bli så underbart att ha en hund här hemma igen. :love:
 
Sv: Imorgon

Men vänta, har jag missat nåt? Vad har hänt med Mulle då? Eller är jag helt senil, har han varit borta länge? (JAG har inte varit in på buke på läääänge iof!)
Hur som helst, grattis till nya hunden!! Kul ras!
 
Sv: Imorgon

hehe, Mulle avlivades för 7 månader sen då han inte funkade ihop med dottern. :cry: :(

Ja det ska bli riktigt roligt att ha en BC igen. (trodde aldrig jag skulle säga det)
 
Sv: Imorgon

Det har jag helt missat! Sorry! Hoppas att denna hunden fungerar bra i familjen! Annars kan du ju alltid skaffa en pudel!:angel:
 
Sv: Imorgon

Jo, jag hoppas att allt ska funka. Men en pudel lär sambon aldrig släppa in här hemma :D
 
Sv: Imorgon

Jag håller tummar, tår och sporrar för att allt går världen. Men känner samtidigt att du kanske är värd en "helt bra" hund istället för; "Men inget emot Mulle var..."
 
Sv: Imorgon

hehe tack..
Jo, en "helt bra" hund hade kanske vart det bästa, men han var inte så illa som jag trodde. Inte det jag har märkt av honom än iaf.
Tillåt mej presentera: Balto :D

5647240.jpg

5647287.jpg


oj lite stora bilder :o
 
Sv: Imorgon

Det kommer mest bli lydnad, spår och ev agility (när jag fått upp min kondis :angel: ) han har inte visat nåt intresse för att valla, så jag slipper skaffa massa får :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 860
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 963
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp