Imorgon kommer nya hunden

Aliide

Trådstartare
Och jag är så nervös. Tänk om ägaren tycker jag är värdelös? Tänk om Focus uppför sig åt helvete? Tänk om den nya är förjävlig?

:crazy:

Ska bjuda dom på någon god mat också. Tänk om det smakar äckligt?

Sv: Imorgon kommer nya hunden

Nu har jag nog missat något, vilket iofs är vanligt :D Vad ska du få för hund? valp? vuxen?

Grana skrev:
Nu har jag nog missat något, vilket iofs är vanligt :D Vad ska du få för hund? valp? vuxen?

Kanske inte berättat det? :o

En vän som har 3 hundar (2 beauceroner och 1 HH-tik) lämpar av tiken här. Hon tog henne för att ingen ville ha henne typ. Lite rädslor, tippöron, fel färg osv. Nu ska dom iväg till Paris och vill ha en hundvakt till henne, då man får ha tummen lite i ögat på Sarabi så kunde päronen inte ta henne. Sen vill ägaren helst att vi tar henne för alltid. Så vi får se.

Jag hoppas inte jag fastnar för henne, isåfall är det risk för TRE hundar vid årets slut. Då vi väntar på mallebabis :crazy:

Jag är övertygad om att det går toppen!:)

Jag fick min hund som ettåring, när jag skulle göra MH:t så var det första gången jag skulle träffa uppfödarna:crazy:
Gissa om jag va nervös!
Hade inte en aning aning om vad det gick ut på(första brukshunden)
men det gick jättebra:banana: Både hunden och jag uppförde oss men bravur:D
Har haft jättebra kontakt med dom sen dess! Nu vill dom att jag ska ta en fodertik i från dom:smirk:

Så blända dom med din kunskap å din matlagning;)

Ambra skrev:
Jag är övertygad om att det går toppen!:)

Jag fick min hund som ettåring, när jag skulle göra MH:t så var det första gången jag skulle träffa uppfödarna:crazy:
Gissa om jag va nervös!
Hade inte en aning aning om vad det gick ut på(första brukshunden)
men det gick jättebra:banana: Både hunden och jag uppförde oss men bravur:D
Har haft jättebra kontakt med dom sen dess! Nu vill dom att jag ska ta en fodertik i från dom:smirk:

Så blända dom med din kunskap å din matlagning;)

Låter ju som om att det gick bra för dig :D

Har aldrig träffat tiken, och träffat ägaren en gång IRL. Dock daglig kontakt på nätet samt lite telefon. Hon har varit min hundguru så jag litar på hennes omdöme :)

HH- som i ???
*funderar för fullt*

När jag skrivit inlägget så kom det namnet upp i huvudet, men jag viftade bort det för det kom inte med någon bild :D

Kamomilla skrev:
Och hur ser en sådan ut?:confused:

280px-Hollandse_herder_korthaar.jpg

Sådär ska dom ungefär se ut. Bara det att tiken jag får hit är felfärgad och har öron som står lite som dom vill :D

ChristinA skrev:
Hur har det gått?

Det går jättebra! :D

Hon är supertrevlig, en riktig goshund men med mycket energi. Precis som jag vill ha det. Nackdelen är att hon avskyr musik :crazy: Men det får vi vänja henne av med på något sätt.

sarabihoppfocusliten.jpg

sarabifocus3liten.jpg

Vad lika hon och Focus är! Som samma hund med olika kläder :D

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 616
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 364
Senast: Vovve
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
674
Senast: Red_Chili
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur