Ilsken valp

Sv: Ilsken valp

Nej, men usch vad var det för fel på den?? Verkade ju verkligen inte må bra psykiskt! Jag blev mest rädd att han skulle skada sitt ben!

Men det måste ju ha varit lite Dr Jekyll & Mr Hyde i honom för tassen såg ju verkligen ut att smyga allt vad den kunde :D Den levde def. sitt eget liv!

Den har varit uppe förr och jag blir lika ledsen varje gång.
Kan inte på något sätt se nå´n humor i detta. Denna hund mår inte bra.

Men det måste ju ha varit lite Dr Jekyll & Mr Hyde i honom för tassen såg ju verkligen ut att smyga allt vad den kunde Den levde def. sitt eget liv!

Precis, det blev jag impad över!
Hur tusan kan tassen smyga så försiktigt och samtidigt
så är valpen så ilsken på den.
Jag får det inte att gå ihop.

Ber om ursäkt om filmen upprör, det var inte min
mening att sätta kaffet i strupen på er.

Men samtidigt blir jag lite fundersam,
måste valpen vara sjuk ?
Nu tänker jag på vår yngsta katt,
han har fortfarande inte accepterat sin svans
och den åker på däng ibland.
Iofs mer sällan nu än för ett år sen.
Och han är inte sjuk
och mår dåligt gör han absolut inte.
Bara en liten parantes sådär...

ja ser inte heller filmen.. fast det kanske är lika bra det så slipper jag bli ledsen.... jag fick ett mail för ett tag sen med en film där man misshandlar djur där man skulle skriva under att man misstycker med viss hantering av djur, dom två sek jag tittade satte för stora spår i mig. :cry:

Jag menar inte direkt att det behöver vara något fel på hunden, även om jag tror det.
Det jag reagerade mest över var hundens reaktion över att något skulle ta benet. Ser inte det roliga i att hunden beter sig som den gör, men sen vet jag inte om vissa tycker det är okej med ett sånt beteende. Kan inte va så kul om den hittar nått den inte får ha ute i skogen.
Jag är nog extremt bortskämd med min hund som aldrig under sina 7 år har visat någon som helst agressivitet mot en människa, men enligt mig har inte den hunden ett normalt beteende. Eller i alla fall inget beteende som jag skulle acceptera eller tycka vara roligt.

Jag kan inte påstå att den är frisk heller, lika lite som jag
kan påstå att den är sjuk. Jag vet ju inget om hunden
så därför kan jag inte säga falskhals om hur den är i dagsläget.
Kanske växte den ur det, eller så kanske den blev avlivad?

Jag tyckte det såg ganska skoj ut när den blev ilsken
på sitt eget bakben, det står jag för!
Men det är mkt möjligt att det är pga att det är just
en valp, hade det varit en vuxen hund hade jag nog inte
tyckt att det vore likadant.
Kanske var det också för att filen låg på en sida där
det fanns määängder med humorfiler.. hade den istället
varit placerad på en sajt där det fanns filer på hundar
med allvarliga störningar.. då hade jag kanske reagerat annorlunda.

Jag är nog extremt bortskämd med min hund som aldrig under sina 7 år har visat någon som helst agressivitet mot en människa, men enligt mig har inte den hunden ett normalt beteende. Eller i alla fall inget beteende som jag skulle acceptera eller tycka vara roligt.

Isåfall är jag lika extremt bortskämd för Hugo har heller aldrig visat
ens en tanke på att morra eller visa ilska mot någon.
Jag tror däremot att det inte är så ovanligt, men på diskussionsforum
tas det ju rätt naturligt upp problem.. inte sånt som fungerar.
Vad får jag för svar i en tråd där jag enbart skriver
"ÅH min hund är så snäll, han har aldrig morrat åt en människa"
-kul för dig.. hade säkerligen svaret blivit.

Jag tycker inte filmen var så särskilt hemsk, bara det att hunden uppenbarligen har nån form av störning, typ utvecklingsstörning.
Vad jag vet så finns det inte mycket forskning i området angående utvecklingsstörning hos djur, men om någon känner till så pm:a gärna :)

Sen tycker jag att hunden inte ser särskilt valpig ut, men jag kanske ser snett så här på morgonen?

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 714
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar