Illamåndet förstör för mig!!

KELLLY

Trådstartare
Jag blir tokig, Är bara i vecka 6 & mår så fruktansvärt illa, Imorse kunde jag inte gå till jobbet för att jag spydde & mådde verkligen helkasst!

Vill inte säga att jag är gravid till chef eller liknande heller eftersom min mamma jobbar på samma jobb & jag vill inte att hon ska få reda på detta än!

Tänk om det håller på så här i flera veckor då, vad gör jag då ? jag måste ju gå till jobbet ?

Är det någon som har vart med om liknande som vill komma med lite bra tips ?

Tack på förhand!:)

Sv: Illamåndet förstör för mig!!

Din chef har väl tystnadsplikt? Du borde kunna be denna att hålla käft eller?! :idea:

Annars får du väl skylla på magsjuka el något :) Att du inte "vet" men mår sjukt dåligt... blablabla...

Jag mådde riktigt illa från v.9 och fram till v.15.

Fick illamåendetabletter utskrivet av MVC-läkaren och dom gjorde att jag kunde fungera hyffsat istället för att ligga helt däckad i soffan hela dagarna..

Fy vad jobbigt :( Jag är också i v 6 men mår inte illa alls (ännu, peppar peppar) Hoppas jag slipper också. Får hoppas det går över fort på dig din stackare:( Har du provat allt? Åksjuketabletter (postafen fungerar bra, finns även åksjukeband som man har runt handleden. Sen brukar det fungera att äta något Innan man går upp ur sängen på morgonen.

Här har vi en till. Är i v 9 och har mått illa o2-3 v. Vi snackar hela dagen!

Ät lite och ofta
Testa Sea band
Testa postafen

Sea band funkade inte på mig, postafen vart jag däckad av och nu har jag fått lergigan comp utskrivet. Det funkar skapligt. Jag mår fortfarande illa, men kräks bara innan frukost!

Ring och prata med BM! Jag fick akupunktur och det hjälpte mig enormt! Det var visserligen två gånger i veckan ibörjan, men det gjorde att jag kunde äta och faktiskt klara vardagen!

Fy vad jobbigt :( Jag är också i v 6 men mår inte illa alls (ännu, peppar peppar) Hoppas jag slipper också. Får hoppas det går över fort på dig din stackare:( Har du provat allt? Åksjuketabletter (postafen fungerar bra, finns även åksjukeband som man har runt handleden. Sen brukar det fungera att äta något Innan man går upp ur sängen på morgonen.

Åh vilken tur du har :)

ja jag har provat postafen, men är ganska trött & slut innan & dom blir det inte direkt bättre av, men ska kika vidare :)

Ska testa att käka direkt på morgonen! :D

Ring och prata med BM! Jag fick akupunktur och det hjälpte mig enormt! Det var visserligen två gånger i veckan ibörjan, men det gjorde att jag kunde äta och faktiskt klara vardagen!

Okej, kanske man skulle prova det då, allt är ju värt att prova känns det som! :laugh:

Här har vi en till. Är i v 9 och har mått illa o2-3 v. Vi snackar hela dagen!

Ät lite och ofta
Testa Sea band
Testa postafen

Sea band funkade inte på mig, postafen vart jag däckad av och nu har jag fått lergigan comp utskrivet. Det funkar skapligt. Jag mår fortfarande illa, men kräks bara innan frukost!

Ska testa sånt där band tänkte jag, för postafen går bort med tanke på att jag redan är döds trött & det blir ju bara ännu värre av!

jag mår också illa hela dagen men just under dagen är det bara lite, värst är det på morgon & kväll!

Hoppas det går över för dig snart! :)

Sist jag var gravid gick jag på akupunktur. Tyvärr upplevde jag ingen större effekt, trots att jag gick varje morgon (!) i ungefär två veckor.

Seabands (dygnet runt!) tycker jag faktiskt hjälper bättre (särskilt om man själv hjälper till och trycker lite extra på "kulorna" då och då). Postafen brukar jag ta, men den här graviditeten har jag ätit Lergigan Comp. Jag fick dem utskriva redan förra gången men tyckte jag mådde ännu värre när jag åt dem (hjärtklappning, yrsel, muntorrhet, stirrighet...) och slutade snabbt, men den här gången bestämde jag mig för att ge dem en chans ett lite längre tag. Det var bra, eftersom de positiva effekterna inte riktigt kommer förrän man ätit dem några dagar. Så prova i alla fall! Hoppas det inte blir så långvarigt.

Eftersom jag tillhör en av dom som blir extremt dålig under graviditeter, så borde du vara glad så länge du klarar dig ifrån en sjukhusvistelse, för där hamnar pga mitt mående :crazy:. Givetvis är det jobbigt även din sits, varje graviditet är unik men var glad att du orkar sitta vid datorn.

Lergigan Comp gav mig muskelkramper i låren, så var medveten om att det kan bli så för dig. Det var tydligen en rätt vanlig biverkan.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 537
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar