Illamående o magont...

Ella-82

Trådstartare
Jag är gravid i 7 v, har mått dåligt ett tag nu. Jag ringde o pratade med BM o hon sa att jag skulle prova Postafen, åksjukepiller. Jag tog en tablett i dag, men gud så snurrig o yr jag blev. Inte ett dugg bättre mår jag heller. Någon annan som har provat Postafen? Hur har det funkat? Sambon köpte även Sea band, det är ett band som man sätter runt handleden, på båda armarna. Ska hjälpa mot åksjuka o illamående vid graviditet. Spydde ganska snart efter det oxå. Alla tips mot illamående mottages!

Var även hos doktorn igår o de blev lite oroliga över att jag hade ont på högersidan av magen. Så jag fick åka in till akuten o kolla upp det. De trodde att bebisen inte låg där den skulle. Men som tur var efter UL så var allt ok. Puh!!! Vi fick se den lilla grejen som ligger i min mage, den var 12 mm lång :D!!!

Nu är det bäst jag slänger mig på sängen, känns som jag svimmar snart...
 
Sv: Illamående o magont...

Jag tog också Postafen några ggr. Det funkade jätte bra för mig vad det gäller illamåendet dock blev jag så trött så jag kunde inte hålla upp ögonen. Satt framför datorn på jobbet och såg dubbelt. Jag gjorde så att jag tog en Postafen på kvällen innan jag gick och la mig och då satt effekten i ett tag på morgonen utan att jag var lika trött och snurrig.
 
Sv: Illamående o magont...

Något som har funkat för mig under båda mina graviditeter är att äta mintgodis typ ako när jag mått illa.
 
Sv: Illamående o magont...

Postafen funkade jättebra för mig, det var verkligen en lättnad när jag började köpa dem! Avverkade MÅNGA askar under första månaderna..
 
Sv: Illamående o magont...

Postafen funkade inte för mig, blev så trött att jag låg hela dan.
 
Sv: Illamående o magont...

Jag var trött av Postafen i början men det gick över sen. Utan Postafen fick jag inte behålla nån mat överhuvudtaget i början...
 
Sv: Illamående o magont...

Jag provade bara postafen en gång, men jag tyckte det var jätte läskigt. Blev trött oxå.

Har nu fått något jag skall dricka, provade det oxå en gång. Spydde efter 20 min. Tänkte jag måste försöka igen, men jag kunde inte ens lukta på den utan att jag började klökas... Får ringa doktorn i morgon igen o be om något annat.

Jag mår så illa att jag inte känner någon glädje av att vara gravid. Jag vill ju njuta av detta! Skall det kännas så här så vet jag inte om jag vill vara gravid...
 
Sv: Illamående o magont...

oj din stackare. Jag har snart gått 9 fulla veckor och har haft sammanlagt 6 dagar illamående och lite ont i magen - förmodligen runt v 7.

Jag tycker du ska be att få akupunktur!
 
Sv: Illamående o magont...

Stackars dig. Det är inte kul att vara illamående. Förhoppningsvis
slipper du det efter v 13, eller så blir det som för mig
Kraftig baksmälla i 9 månader.

Jag var sjukskriven för jag kunde inte göra något utan att
kräkas. Jag provade lergigan och postafen, seaband och allt
Men det enda som funkade var att ta det lugnt hemma och
att ha fönster och dörrar stängda. Då var jag "bara" illamående

Som tur var vägde jag 193.9 kilo på invägningen. När jag var
höggravid(dagen innan förlossning vägde jag 102.) Sen väntade jag
i ett år och försökte igen. Samma visa 9 månaders baksmälla fast
den här gången skulle jag ta hand om barn ochså...

Hoppas att det går över! Lycka till!
 
Sv: Illamående o magont...

Ja det känns verkligen som man är bakis! Men jag vill inte ha det i 9 månader, då får jag ju inte njuta något.

Nu har jag en tjej som hjälper mig 2 dagar i veckan med hästen, jätte skönt så behöver jag inte ha så dåligt samvete. Det känns som att allt blir lidande, sambon, hemmet o hästen.
 
Sv: Illamående o magont...

Nu har jag varit hos doktorn igen, denna gång fick jag något som heter Lergigan. Tänkte ta en tablett till maten ikväll. Hoppas verkligen att det hjälper. Någon annan som har provat detta?
 
Sv: Illamående o magont...

Jaha, tiden går o jag mår fortfarande dåligt. Igår så kräktes jag mest hela dagen. Är snart inne i v 12, hoppas det går över snart!!! Har varit sjukskriven sen den 22 nov, men vill mycket hellre jobba än att gå hemma o spy.

Doktorn sa att det är ett friskhetstecken att jag spyr så mycket för då är missfallsrisken inte stor, barnet är "väl förankrat".
 
Sv: Illamående o magont...

Det brukar gå över för de allra flesta, vi håller tummarna att du får en graviditet att njuta av från någon/några veckor och framåt...
 
Sv: Illamående o magont...

Det är bara att bryta ihop och gå vidare:crazy:

Själv kräktes jag dygnet runt fram till vecka 17 18 nånstans. Då mådde jag bra i nån månad för att sedan bli så vansinnigt trött att jag kunde somna stående. Jag har provat att kräkas på de flesta ställen, tom från hästryggen vilket inte rekommenderas då det blåser ute, framför allt inte i motvind:o. Kan tillägga att jag inte njöt av att vara gravid:crazy:.


Men däremot min syster mådde vansinnigt dåligt första 12 veckorna för att sedan känna sig som superwoman resten av graviditeten, håller en tumme för att du får den varianten:bump:.

har som sagt var tyvärr inget knep mot illamående mer än att stå ut för om inte förr så försvinner det iallafall efter 9 månader.
 
Sv: Illamående o magont...

Ja bryter ihop gör jag snart! Känner ingen glädje med att vara gravid om man skall må så här. BM o läkaren gör inget, bara att vänta ut det.

På 5 veckor tror jag att jag har fått i mig ett ordentligt mål mat, tänker ännu på den middagen, gud så gott det var. Det blir mest mackor o små små portioner av pasta el ris.

Men som min pappa brukar säga, det kunde ha varit värre...
 
Sv: Illamående o magont...

Har tyvärr inga tips alls eftersom jag inte mådde illa när jag var gravid, men jag tycker du ska pröva akupunktur.

Min kompis spydde massor i början och mådde illa och för henne funkade de där armbanden lite i alla fall.
 
Sv: Illamående o magont...

Det enda jag kunde få i mig lite grann av sent på kvällarna var sallad. Har du försökt äta kall mat?

Jag vet precis vad du går igenom och det är gräsligt (bla därför jag inte vill ha fler barn...). Hoppas att det går över för dig snart.
 
Sv: Illamående o magont...

Ibland är jag sugen på sallad, men oftast pasta o ris. Kanske ska prova lite mer med kall mat.

Som jag känner just nu så är jag inte heller sugen på fler barn, jag är glad om jag överlever denna. Man kan ju alltid adoptera...
 
Sv: Illamående o magont...

Lergigan fixade allt för mig båd:(e illamåeende och psykisk illamåeende....
 
Sv: Illamående o magont...

För mej gick det över i v 12, så himla skönt det var! Sen fick man andra krämpor och nu har jag nästan glömt hur det var att må illa.

Jaja, litet ljus i tunneln i alla fall, hoppas det går över för dej snart.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 772
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp