Sv: Igen!

Denna länken lades in i aktuell tråd.
(iof är den borta.(?))

Ja det är för jävligt, ägaren borde få ett hårt straff!
Att den inte fattar vad den håller på med!
"jag har en hund, ja är jätte tuff, kolla jag nyss från snuten, inte ska man lyssna på dem, kolla min hund kan bitas, kolla jag har typ 3 i IQ..":mad:

Jag kan verkligen inte förstå varför hunden inte avlivades. Om den är så pass aggresiv så att det återigen ger sig på hundar. Ägaren till hunden måste ju vara helt sjuk i huvudet som inte har munkorg på hunden efter en sån händelse med lappisen.

:mad:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1544895.ab

"– När hunden gick till attack i går hade vi inte rätt att omhänderta den. Hade incidenterna inträffat efter årsskiftet skulle vi ha rätt att göra det på en gång, säger Ekberg."

Hur kan man inte ha rätt att omhänderta en hund som attackerar på det sättet som pb.bl. gjorde?!?

:crazy::cry::crazy:
Jag hoppas att de avlivar denna stackars hund.Den måste befinna sig i ett förfärligt tillstånd,även om den typen av hundras,lätt triggas till detta osunda beteende.
Den lider INTE av att få somna in.

Nej jag tycker fortfarande att journalisten som skrev reportaget borde ha skrivt RÄTT..

Staffordshire är ingen ras så vitt jag vet ...

Antingen är det en Staffordshire Bullterrier ( eng ) eller så är det en Staffordshire Terrier ( amstaff )

Det senare tror jag mer på ..

;)

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 082
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka