ameo

Trådstartare
Moderator
Finns det något lagligt sätt att "återinplantera" igelkottar till en plats där det tidigare har funnits igelkottar?

Förutom att de är väldigt söta djur, så skulle jag uppskatta deras hjälp att hålla nere ormpopulationerna runt vår gård. Vår gamla igelkott är borta sen några år :(
 
Sv: igelkott

Ormar ingår inte i igelkottens vanliga föda, möjligtvis om de hittar en död. De tål giftet lite bättre än andra gnagare dock.

Lägger till att de kan äta orm ibland men man ska nog inte räkna med att alla gör det :)
Bättre att skaffa en mungo :D
 
Sv: igelkott

googlade lite och insåg att jag har levt med en myt i hela mitt liv - tack för att du upplyste mig! :bow:

Men ändå - jag gillar igelkottar, så frågan kvartstår!
 
Sv: igelkott

det har varit ett valdigt daligt ar for igelkottar. sa det ar nog kort i ar iaf. av de jag hort fran igelkottens vanner sa far man inte lagligen flytta dem heller.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 748
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 135
Senast: Masqueradee
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 887
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp