Igångsättning, skritt och galopp

Nej men eg borde kanske fler vet ta hänsyn till det. Alltså att faktiskt ge ett schema för ridhus/bana för de som är säkrare där. De flesta konvalescenter är ju mer eller mindre taggade när de konmer ut. Tycker det var ett bra tänk med X långsida trav osv

Ja, det blir ju lite miniintervaller. Det är ju också ett väldigt noggrant ridschema, lite sjukgymnastik till häst. Alltså x minuter skritt, x antal långsidor, x varv på volten, och så en rätt långsam upptrappning. Men det verkar funka bra, det är ovanligt att det blir bakslag, det är i så fall senare när hästen är fullt igång igen och belastats som vanligt en tid.

Liknande trådar

Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross