Igångsättning eller inte - uppdatering

Sv: Igångsättning eller inte - uppdatering

Tack alla! :bump:

Bebisen är såklart världens sötaste - det tycker ju alla föräldrar om just sitt barn. :D

Tyvärr har jag fått bakslag med klådan, som är tillbaka i värsta-läge igen. Har fått en ny sjukskrivning, så att pappan kan vara hemma lite längre och ta hand om bebis när klådan sätter in som värst. Men annars är allt bra, även om jag verkligen ser fram emot den dag jag är frisk igen och klarar mig utan mediciner.

Eftersom jag mått rätt dåligt efter katastrof-förlossningen, så har jag inte varit inne här så mycket. Sånt som främst jerseyko skrivit om vilken hemsk mamma jag kommer bli, och att jag förmodligen är att fall för psyk med tanke på min störda inställning till mitt kommande barn är ingen uppbygglig läsning för en trasig nyförlöst mamma.

Skönt att höra lite till från dig :) Även om du gärna fått må bättre än vad du gör.... Hur trivs du annars med den nya rollen? Även om du inte är mamma på heltid? ;) eller vad man ska kalla det...

Kan du ta andra mediciner nu eller det är samma?

Supergrattis till att bebisen till slut är ute och att allt gick bra för bebis vidkommande! Tråkigt att klådan inte gett med sig och att förlossingen blev så jobbig, hoppas att det ger med sig snart. Vad bra att du blir sjukskriven i alla fall så att pappan kan ta hand om bebisen medan du får koncentrera dig på att återhämta dig - jag vet hur borta man kan vara!

Det är skönt att du är pigg nog att kika in i alla fall:) Jag blir alltid så nojjig när någon som man följt lite inte dyker upp längre, så ett inlägg då och då lugnar mina nerver:D

Kul att höra från dig igen, men vad trist att klådan är hemsk igen! Skönt att du blev sjukskriven iaf så att du får en chans att återhämta dig och jag hoppas att vi såsmåningom får se nån liten bild på ert lilla underverk.

Skönt att höra från dig, men klådan.. värdelöst!
Kommer det lugna ner sig när hormonerna har coolat ner sig tror du (eller läkarna)?

Jag fick jordens eksem 1 1/2 vecka efter min förlossning över hela kroppen, det tyckte jag var jobbigt (och då var det sommarens varmaste dagar dessutom :crazy:), men jag kan ändå inte föreställa mig vilket helvete du har.
Jag hoppas på kallt och trist väder för din skull (för jag antar att det blir något bättre då?) och det lär det väl bli eftersom det snart är midsommar ;)

Klart att den är världens sötaste !!!

Det är ju skit att förlossningen inte vart enkel och att klåd-eländet är tillbaka. Gott att pappan får vara hemma extra och se till att du kan må bra !

Ibland önskar man att man kunde ta nån annans skit bara för en stund så att den får njuta fullt ut !

Hoppas att det blir enklare för dig vad det lider.

Tyvärr har jag fått bakslag med klådan, som är tillbaka i värsta-läge igen. Har fått en ny sjukskrivning, så att pappan kan vara hemma lite längre och ta hand om bebis när klådan sätter in som värst. Men annars är allt bra, även om jag verkligen ser fram emot den dag jag är frisk igen och klarar mig utan mediciner.

Men du, så himla olyckligt att den kom tillbaka:cry:. Min klåda kom ju som tidigare sagts just efter förlossningen och släppte inte förrän jag fått cortison (om jag nu minns rätt).
Jag vet inte om du ammar men jag fick ta ett litet uppehåll från amning och bara pumpa för att det inte skulle gå över till bebisarna och de ville de vänta ett tag med eftersom det var prematurer så jag fick nog gå snäppet för länge med klådan. Ammar man inte eller även om man ammar men har ett fullgånget barn som inte har några problem, kan man antagligen få medicin mkt snabbare (det kanske till och med finns alternativ som man kan amma med numera?!)

Hoppas att du snart får hjälp så du blir av med klådeländet!

Bebisen är såklart världens sötaste - det tycker ju alla föräldrar om just sitt barn. :D

När min dotter föddes tyckte jag såklart hon var finast i världen, och jag var på riktigt JÄTTERÄDD att någon skulle stjäla henne på BB :eek:. Även senare i affärer och sånt, hade ett öga och en hand på henne jämt, och tänkte verkligen på hur avundsjuka alla andra måste vara.

Logiskt visste jag ju att det inte var så men det hjälpte föga :D

Tack alla! :bump:

Eftersom jag mått rätt dåligt efter katastrof-förlossningen, så har jag inte varit inne här så mycket. Sånt som främst jerseyko skrivit om vilken hemsk mamma jag kommer bli, och att jag förmodligen är att fall för psyk med tanke på min störda inställning till mitt kommande barn är ingen uppbygglig läsning för en trasig nyförlöst mamma.

Ett stort grattis till bebisen! Tråkigt att klådan kom tillbaka och ang förlossningen, se till att få prata med experter om förlossningar och få älta det med dem, jag hade en ganska så tuff förlossning med första som inte bara handlade om sjävla förlossningen och för mig hjälpte det att få prata med min BM som kunde förklara en del och kunde lyssna utan att lägga in sina egna känslor.

Ta hand om dig själv och restän av familjen!

Jag vill också gratulera dig och hoppas att du får bli frisk snart. Jag hade också en svår förlossning och fick prata med en förlossningsläkare några månader efteråt. Det var guld värt, att efter de värsta hormonerna gått ur kroppen få diskutera igenom förlossningen i lugn och ro. Hoppas du får göra detsamma om du vill.

Grattis!!
Jobbigt med klådan, hoppas den ger sig snabbt så du, pappa och bebis kan
njuta av varandra i lugn och ro. :)
Angående tidigare trådar är jag inte fullt insatt i vad som skrivits men är säker på att bebis har det toppenbra hos er.

Grattis till nytillskottet! Ta hand om dig och er nu!

Min erfarenhet av föräldrar är att de flesta ahr olika åsikter om uppfostran, och man kan ha olika åsikter om det, men huvudsaken är att man älskar sitt barn, och då löser sig det mesta. :) Jag har flera gånger haft åsikter som stridit mot dina, men jag har ingen som helst tvivel på att ni kommer bli toppenföräldrar.:)

När min dotter föddes tyckte jag såklart hon var finast i världen, och jag var på riktigt JÄTTERÄDD att någon skulle stjäla henne på BB :eek:. Även senare i affärer och sånt, hade ett öga och en hand på henne jämt, och tänkte verkligen på hur avundsjuka alla andra måste vara.

Logiskt visste jag ju att det inte var så men det hjälpte föga :D

Min syrra när hon fick sin första: "Åh vad jag tycker synd om alla andra föräldrar, jag har ju fått den finaste och sötaste som finns" :D

Min syrra när hon fick sin första: "Åh vad jag tycker synd om alla andra föräldrar, jag har ju fått den finaste och sötaste som finns" :D

Haha, det känns igen. :D Det är ju inte utan att man tycker lite synd om de andra föräldrarna, som fått så tråkiga barn, inte alls lika supergulliga och fina som vårt. ;)

Det är faktiskt en bonus som ingen berättat innan - att en anledning till att det är mycket lättare att hantera och tycka om sitt eget barn är att det kommer förprogrammerat att tycka om en. Vår bebis har tyckt om att vara med mig sen första gången vi träffades. Främmande barn kan ju ofta bli lite rädda och ledsna när man tar upp dem, men den egna bebisen tycker man är toppen redan från början. Omöjligt att inte tycka lite extra om dem då!

Det är faktiskt en bonus som ingen berättat innan - att en anledning till att det är mycket lättare att hantera och tycka om sitt eget barn är att det kommer förprogrammerat att tycka om en. Vår bebis har tyckt om att vara med mig sen första gången vi träffades. Främmande barn kan ju ofta bli lite rädda och ledsna när man tar upp dem, men den egna bebisen tycker man är toppen redan från början. Omöjligt att inte tycka lite extra om dem då!

Visst är det en liten underbar känsla? De tycker bara om en direkt och det enda man har gjort är att sätta dem till världen. Inget fjäsk, ingeting, bara kärlek :)

Instämmer helt på detta. Var lite orolig innan min bebis föddes att jag skulle kunna trösta när han var ledsen. Men det var inga problem alls :)

En annan rolig grej jag reflekterade över på BB var att bebisars skrik låter olika, innan tyckte jag alla bebisar/barns skrik lät exakt likadant. Men på BB hörde jag precis när det var min bebis som skrek :D

Precis- likadant för mig... Häftigt :) (Fast dattarna hörde inte skillnad ;) )

Va kul att höra mer från dig Mabuse!
Låter som du tycker det är lika trevligt som jag att vara mamma :) Lycka Till i fortsättningen med :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka