Hur tar ni en diskussion med eran chef när ni inte riktigt är överrens om något? Av någon anledning är det en sak som jag tycker att är super duper mega jätte läskigt att göra och är livrädd för att minst få sparken när jag måste göra det fastän det inte är någon som helst risk för det...
Nu tex. Hade en fråga om min semester till sommaren och fick svaret att all semester betalades ut i januari och den semester jag har att ta ut är den mellan januari-april. Det skulle stå på mina lönespecar. Anledningen till det var att jag jobbar i två olika butiker som tidigare var två olika bolag men vid årsskiftet slogs de ihop till samma bolag.
Nu när jag kollar lönespecarna ifrån januari har jag fått semesterersättning från det ena bolaget men inte det andra, summan är så pass liten att jag har svårt att tro att de slagit ihop semestern ifrån båda där.
Nu måste jag alltså påpeka det här för chefen och ta reda på vart resten av pengarna är
Vad gör jag om han svarar att det är all semester som jag kommer att få ut för förra året?
Skriver på telefonen så ursäkta om det är rörigt
Nu tex. Hade en fråga om min semester till sommaren och fick svaret att all semester betalades ut i januari och den semester jag har att ta ut är den mellan januari-april. Det skulle stå på mina lönespecar. Anledningen till det var att jag jobbar i två olika butiker som tidigare var två olika bolag men vid årsskiftet slogs de ihop till samma bolag.
Nu när jag kollar lönespecarna ifrån januari har jag fått semesterersättning från det ena bolaget men inte det andra, summan är så pass liten att jag har svårt att tro att de slagit ihop semestern ifrån båda där.
Nu måste jag alltså påpeka det här för chefen och ta reda på vart resten av pengarna är
Vad gör jag om han svarar att det är all semester som jag kommer att få ut för förra året?
Skriver på telefonen så ursäkta om det är rörigt