If horses could speak

C

C_L

Rollkur. Håhåjaja. Uttjatat ämne? Nej, så länge folk pysslar med det ska det bekämpas.

Dr. med. vet. Gerhard Heuschmann ska tillsammans med Philippe Karl hålla ett event mot Rollkur, i November 2009..biljetterna är redan släppta, skoja om jag ska dit.

Jag hör så ofta att PK skulle gilla och använda sig av just Rollkur så då blir väl många munnar tysta sen då.

Följande film i sin helhet skulle jag vilja se:

http://www.stimmen-der-pferde.com/

Boken har jag, den är suverän.

Vad tror ni? Slipper vi skiten någon gång?

Sv: If horses could speak

Ja men hans ridning och tygeltag ser inte heller så roliga ut om man tittar på hästarna:crazy: särskilt i den tråden där hans ridkonst diskuterades......Helt ärligt alltså kan du visa en film där han eller någon av hans elever visar en nöjd häst enligt de kriterier de flesta av oss har, :confused:

I den tråden kunde ingen få fram en film som visar honom eller elev på nöjd häst, men kanske har du det?

Jag menar, hur trovärdigt blir det annars? Bocken och trädgårdsmästaren liksom:cool:

De ser inte mer nöjda ut än rk-hästar, och jag menar det verkligen, av vad jag har sett:crazy:

Har sett honom massor live, pratat en del med honom, sett hans elever rida, håller inte med om allt men av vad _jag sett_ är det mkt trevliga mjuka fina sätt han korrigerar på.

Ovan nämda event ska bli superspännande att bevista.:laugh:

Filmen som visas i andra tråden med hästen som flexas åt sidorna är inte kul :crazy: att se...men jag har ingen aning om varför han gör just så, vet bara att han utgår väldigt mkt från Biomekanik och brukar vad jag vet kunna förklara väldigt väl varför han gör si eller så.

Följ med på eventet...vi kan åka en hel tantbuss o ställa´na mot väggen :devil:

Spontant bara, utan att ha sett PK rida..

Man kan snacka om biomekanik, man kan kunna en massa om den och utnyttja den effektivt till sin fördel.

Men, är det ok för hästen bara för att det grundas på biomekanik?? Det gör väl RK också? Grundar sig på biomekanik?

Jag kan känna att en tränare kan förklara sig BLÅ som försvar för vad h*n gör, men om hästen inte ser nöjd ut, då kan jag inte se att det var rätt att göra så. Hästen presterar sitt allra bästa när den villigt ger oss vad vi BER om, att "nypa" till den med "biomekanik" så att den på ett eller annat sätt tvingas att göra något mot sin vilja.. det känns inget vidare för mig iaf.

Fast vad vet jag? Man kanske måste tvinga hästarna i de högre klasserna? :cool:

I så fall är jag glad att jag är en amatör :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka