Idrottsgymnasum och täby galopp?

Kaninen

Trådstartare
Hej jag vill gå idrotts gymnasiet i Stockholm och ha galopp som idrotten.
Jag vill jobba hos en tränare under skol tiden efter som det är min sport då.
Kan man jobba halv tid? Så jag hinner med skolan oxå.
Hur tar man kontakt med en tränare? vad ligger lönen på ungefär?:confused:
Berätta hur du gjorde! :D
Hjärtligt tacksam för svar :bow: :bump:

Sv: Idrottsgymnasum och täby galopp?

Det gäller ju tre år så det kan inte bra vara en månads praktik :)

Det beror väl på hur duktig du är men många tränare använder freelanceryttare på morgnarna. Jag red ett par hästar varje morgon innan skolan och jobbet i många år. Har ingen aning om hur mycket de betalar nu men det är garanterat bättre än inom ridsporten.:D

Du har hela sommaren på dig att hitta en tränare som behöver hjälp så det är bara att gå ut och fråga i stallen.:idea:

Jag är bara tretton så det e ett tag kvar hehe ;)
Ville mest se om allt gick i hop :)
Tack så jätte mycket för ditt svar :bow:
Jag har ju möjlighet att vara i stallet under skolan oxå ett visst antal timmar så det kanske är nån som vill ha hjälp mitt på dan? Jag får ringa och kolla när när det närmar sig :D
Hoppas fler svarar och delar med sig av sina erfarenheter :) :bump:
Tack :D

Jo jag har ju ridit sju år men bara klassisk ridning inte ponny galopp tyvärr då det inte finns i närheten :/ så det är kanske inget problem eller?
Borde jag gå en kurs innan?
Är det stor chans att jag får jobb?

Det finns ju massor av kurser och att gå en sådan är aldrig fel. Det är bättre att göra sina misstag (för det gör alla..) på hästar som inte ska starta nästa vecka.:angel:

Jag började rida på Täby när jag var 12 eller så men jag det har blivit strängare med ålder nu - men ut och jaga så har du gott om tid på dig att bli oumbärlig i något stall!:D

Okej jag ska nog gå en kurs :) så man har nån aning :)
Det finns ju ungdoms läger på Täby får kolla upp det :bump:
Tack för svar! :bow:
Jo dom är nog hårdare på åldern nu :/
Fast å andra sidan bor jag för långt bort i alla fall :(
Blir många gräsmattor att klippa i år så jag kan gå på ett läger 2013 kanske :p

Jag förmodar att du har koll på Ung Galopp? Där hittar du alla kurser och kontakter. Var bor du?

Lycka till med gräsklippandet!:bow:

Jag har koll på ung galopp ;)
Ja fyra timmar norrut :/
2 med tåg :)
Haha tack :D
:bump:

Det finns ju en del amatörtränare även där upp i ödemarken där du bor. Kolla om du inte kan komma och hjälpa till hos någon av dem. I början får du säkert sopa, köra skit och putsa träns men efterhand de lär känna dig får du säkert prova på mer och mer roliga grejor.

Du kan gå in på svenskgalopp.se och leta under Sportinfo efter adresser som ligger nära dig och sedan är det bara att börja ringa. Det finns en hel del idioter:eek: som har galoppörer men om de verkar för galna är det bara att leta reda på nästa..

Lycka till!:banana:

lite OT, men Täby Galopp kommer ju försvinna från Täby 2015 (tror jag de skulle vara klara) och istället hamna i Upplands-kommun (min hemkommun:laugh:)..., fortfarande norr om sthlm, men mera nv, så beroende på var ts bor, så kan det ju bli svårare/lättare att ta sig dit

Nej! Gör det :eek:
Hm kanske kan ta mig dit endå :/

Men vad bra ska kolla då och se om det finns nån :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 875
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 220
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 153
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 967
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24