Idioter på nyårsafton!!

D

Dextrosol

Jag o min man åkte ner på stranden på nyårsafton vid middagstid med våra hundar för att försöka få vår ena hund som är otroligt skotträdd att äntligen slappna av lite o kunna kissa. Döm om min förvåning då vi släpper ut hundarna ur bilen vad ser vi då???? Jo en pappa o hans små barn som smäller raketer o smällare..... :mad: Inte ens nere på stranden kan man få vara ifred för alla dessa h......s smällare. Tro inte ens han kunde hålla upp medan vi gick iväg, utan hela tiden sköt dom sina j---a rakter. Var inte ens lönt att försöka stanna kvar då hunden redan blivit allt för uppjagad, så det var bara att packa in sig i bilen o köra hem igen. Fattar inte att det kan vara sååå kul att man t o m tar med sig sina "mycket små" barn ut för att "lära" sig skjuta raketer. Undrar om jag missat ngt????

Sv: Idioter på nyårsafton!!

Det är nog bara att inse att på nyårsafton finns det inga fredade ställen. Skulle väl vara djupt inne i nån skog möjligen...

Tråkigt att er hund är så rädd.
Frågade du pappan om de kunde låta bli att skjuta en stund medan du rastade din hund?
En liten tanke; är det inte bättre att de förflyttar sig ut så och skjuter av sitt behov istället för att smälla mitt i ett bostadsområde?

En del tycker det är himla kul med smällare. Fyrverkerier kan jag förstå, som faktiskt ger något att titta på medan smällare bara.....smäller!
Det brukar ju rekommenderas i hundtidningar osv. att om man har en skotträdd hund ska "gömma" sig på landet, men kanske inte på stranden, tydligen.....

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 046
Senast: Rouise
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 159
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Vi får hem vår lilla valp en vecka innan julafton, en 8 veckor gammal dvärgpinscherhane :love: Som ni vet så är det mycket som händer...
Svar
8
· Visningar
6 787
Senast: AraSlei
·
Relationer Det här är en diskussion som precis tagit fart mellan mig och min sambo, och jag är helt häpen över hur känsligt det är när man (jag i...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
34 475
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?