Idétorka för bana

impulsbruden

Trådstartare
Hej!

Jo, det är såhär. Min väninnas pojkvän och min pojkvän har blivit väldigt intresserade av själva "western-epoken" och även ridning. Över midsommar tänkte vi överraska våra grabbar.
Idén lyder: Killarna kommer till stallet utan någon som helst aning om vad vi ska göra, de får byta om till tidsenlig westernklädsel (tänk er High Chaparrall ungefär). Därefter kommer de köras till en uppmötningsplats där två hästar kommer finnas. Där tänkte vi göra en bana/tipspromenad/eller ett problem de ska lösa. (Idén är ännu väldigt färsk!)
Tanken var väl på ett ungefär: de ska rida ner till punkt A där ska de tex sätta på en slips på en högubbe, bakom högubben finns fakta om tex en känd person, då ska de gissa på 1, X eller 2, då kan de fortsätta till nästa gren tex hoppa av hästen och kasta lasso - uppgiften slutförd - fråga bredvid trädet tex.. Vad tror ni?

Har ni några fler idéer vad man kan göra "som problem" eller gren?

De är nybörjare också, så jag vill inte slänga till dom något för svårt, så de inte klarar av hästarna/momentet.
Därefter kommer hästarna lastas på i transport och köras hem till gården igen. Jag kör dom vidare till vårat vindskydd där vi kommer spendera två nätter :)
Där får de svar på frågorna och får även något litet "pris" :d

Tack på förhand!!

Sv: Idétorka för bana

Jag kanske är tråkig men jag tycker det låter rörigt på ngt sätt.

Är det inte bättre att ni fyra åker iväg på en western-weekend på en gård?
Väldigt mysigt:love:

Nja, jag tycker det är värt arbetet :) dom kommer nog skratta gott åt det efteråt, plus att vi kommer tycka det är kul att ordna. Om vi inte kommer fram till några fler "banor eller problem" så får vi bara köra dom till häst direkt till campingplatsen istället :)

ok;)

då måste jag fundera...

men rida ett mönster mellan några träd och så vid sista trädet hänger en "ledtråd" till nästa "station. Det gäller att få tag i ledtråden för den hänger ganska högt upp;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 351
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 858
Senast: HannaZ
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka