Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är någon som förtalat min travhäst sen i december . Helt klar personligt , men inget man kan polisanmäla precis . Jag vill hemskt göra ha hjälp att veta vem personen är. Eller i alla fall identifiera vart ungefär var han bor.Det är väl bara att hitta ip adressen?
Sen beroende på hur personen skyddar sig kan det vara lätt eller väldigt svårt.
Jag vill också gärna veta vad det handlar omObotbar nyfikenist
![]()
Om du har windows can du söka efter cmd på start knappen, sen söker du ping(mellanslag)twitter.com/korkadanvändare
Skickar pm
Sen står det ping statistics for (det är ip adressen)
Har du en aning om nåt annat sätt?Det beror på användaren av kontot men det är inte sagt att det går bara för att det är twitter. Det kan gå eller inte gå beroende hur personen har använt twitter. Har ingen aning om vad lipperta pratar om, det kommer definitivt inte fungera.
Fungerar för mig, annars vet jag tyvärr ingen annan lösningDet beror på användaren av kontot men det är inte sagt att det går bara för att det är twitter. Det kan gå eller inte gå beroende hur personen har använt twitter. Har ingen aning om vad lipperta pratar om, det kommer definitivt inte fungera.
Vad fungerar för dig? Det du föreslog kommer inte få upp ip:n på twitteranvändaren.Fungerar för mig, annars vet jag tyvärr ingen annan lösning
Sen skriver du in IPN här https://www.iplocation.net/ och då får du fram län plus stad i närheten.
Mer än så vet jag inte om man får göra lagligt.
Den där verkar tyvärr funka dåligt, åtminstone för mig
Den säger att jag är i någon håla som heter Jörn, i Västerbotten....
Fast jag sitter här hemma i mitt kråkslott 2.5 mil söder om Sthlm.....
Äsch dåJag testade och det funkade, dock inte med twitter, tror de skyddar sina användare?
Har bara skrivit vad sambon sa, så jag avskriver allt ansvar!![]()
Äsch dåJag testade och det funkade, dock inte med twitter, tror de skyddar sina användare?
Har bara skrivit vad sambon sa, så jag avskriver allt ansvar!![]()
Nej jag märkte ju det. Uppenbarligen eftersom jag skrev som jag skrevDin sambo har fel. Du kan inte skriva så med cmd osv för att få upp en twitteranvändares ipadress. Däremot kan man använda iplocation och andra tjänster om man nu har fått fram en ipadress för att få fram mer information.
Skriver du in t.ex. bukefalos.com så kommer du få fram vilken ipadress det namnet pekar på ja men då är det bättre att bara skriva nslookup bukefalos.com för det är det du vill göra, ping använder man egentligen för annat även om det som sekundäreffekt även kommer visa ipadressen.Nej jag märkte ju det. Uppenbarligen eftersom jag skrev som jag skrev
Funkar dock med andra sidor! Men troligtvis inte sidor där man har användare som brukar tjänsten. Eller?
Tänker att det borde funka att hitta själva Bukefalos IP address men inte till en spcifik användare?
Finns alltså igen möjlighet? Inte ens att anlita Någon?