MaritH
Trådstartare
Går det att göra på detta sätt? Ett par äger en gård med ett stall och ridhus, men är inte själva intresserade av hästar. De vill hyra ut boxplatser, men vill inte vara engagerade i skötseln av hästarna. Jag vill inte hyra hela stallet och driva runt. Kan man då göra så att varje hästägare hyr själva boxplatsen av gårdens ägare, och att vi startar en ideell förening. Utöver stallhyran betalar hästägaren medlemsavgift. Medlemsavgiften är olika hög beroende på om hästägaren vill hjälpa till med in- och utsläpp i stallet eller inte. Alltså kan medlemsavgiften" eller vad det ska kallas vara tex 600 kr i månaden.
Min lösa tanke var då att varje in- eller utsläpp kan generera en viss återbetalning till den som har passet. Det blir då bara aktuellt om det finns någon som hyr in sig som betalar för att slippa pass.
Föreningen skulle ordna föreläsningar, ta dit tränare osv. Ingen ridskoleverksamhet.
Det här kanske är alldeles koko? Går det att göra på det här sättet, för att kunna få använda stallet och samtidigt kunna locka dit folk genom att erbjuda olika lösningar. Samtidigt vill jag inte att det ska skötas svart, för då blir det som upplagt för problem med betalningar.
Min lösa tanke var då att varje in- eller utsläpp kan generera en viss återbetalning till den som har passet. Det blir då bara aktuellt om det finns någon som hyr in sig som betalar för att slippa pass.
Föreningen skulle ordna föreläsningar, ta dit tränare osv. Ingen ridskoleverksamhet.
Det här kanske är alldeles koko? Går det att göra på det här sättet, för att kunna få använda stallet och samtidigt kunna locka dit folk genom att erbjuda olika lösningar. Samtidigt vill jag inte att det ska skötas svart, för då blir det som upplagt för problem med betalningar.