E

experten

kom galoppmagasinet- härlig läsning som räcker ett tag - grattis genberg
:bow::bow::bow::):D

Sv: idag

Jättebra tidning verkligen. Synd bara att den kommer ut så sällan, hade velat ha den oftare :)

Superfin tidning!

Men när det gäller sidorna om klassiker fattas det lite tycker jag.
Senaste tre årens oaks-vinnare hade det kunnat stå mer om.

Xstase är u Simply Katie. Simply Katie har även lämnat See me. See me är mor till Red dress on. Det tycker jag är att ha fin moderslinje! Dessutom samma uppfödare på Xstase, See me och Red dress on!
Morten Buck, i Oslo.

Alltid intressant med kommentarer.
Galoppsporten i Sverige är väldigt liten om man ser till antalet människor med kunskap om något som helst.
Det enda lopp som överhuvudtaget är känt utanför de aktivas skara är derbyt.

GaloppMagasinets mål är att bredda kunskapsbasen och öka antalet med kunskap för att därigenom på sikt bredda sporten. Då måste man börja från grunden och göra informationen så lätt som möjligt att ta emot. Som i fallet klassiker.

Det betyder också att man måste skära i andra ändar för att inte göra informationen för tung.
Därför var det ett medvetet val att inte gå in i detalj på just de svenska klassikerna, med undantag för just derbyt.

Allting handlar om balansgång...

Håller med om att det är en suverän tidning! Fotona är superba, man tittar på dem flera gånger om.:bow:

OK. Förstår , tror jag, hur du prioriterar. Men visst är det fräckt med samma uppfödare
på 2 av 3 som vinnare på Oaks!!!

Absolut!
Och avel kommer vi in på framöver... Då är sådan info kanon!

Allra fräckast om klassiker är egentligen att Hans Adielsson under två år tog samtliga Jägersros klassiker (2 Oaks & 2 Derby) med totalt 2 hästar.
Han gjorde alltså en Oaks + Derby-dubbel 2 år i rad....

Jag håller med andra, ur rolig tidning att läsa, speciellt om ryttare och tränare inom galoppen.
Ser fram emot ännu mera avels info, gärna med araberna;)

Morten är en trevlig man. Mycket insatt i allt som gäller avel. En intervju med honom vore ej helt fel!
Hans avel har ju blivit rätt bra!

Hur rodnar man klädsamt?
Kommer fram nästa gång på Jägers och ser hur det går till.
Kanske slår du fin knut på dig själv...:confused:

Hur som helst. Tidningen är väl värd sitt pris!.

Kan bara instämma i allt beröm, tidningen är mycket mycket bra.

Jag är speciellt förtjust i Sportnotiserna och det är underbart med alla fotografier.

Jag ser mycket fram emot artikeln om Fredrik Johansson. Blir den någonting liknande den om Yvonne Durant så har ni gjort ett mycket bra jobb!

Tack för att ni satsar på denna produkt, ni har verkligen lyckats!!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 586
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: Pengy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj