Idag ska jag hämta askan

S

Suuz

Fick ett telefonsamtal från veterinären idag, askan har kommit. Efter 13 år tillsammans är det över. Det är så ofantligt tomt, ibland glömmer jag bort att hon inte finns längre. Jag fick växa upp med den bästa mentorn i världen, hon försvarade mig från främlingar, värmde mitt täcke om nätterna och slickade rent min tallrik efter varje måltid. En titt in i hennes ögon och världens bekymmer försvann.

Imorgon är det nio veckor sedan mitt livs kärlek dog. Jag som börjat anpassa mig med ett liv utan Jasmine blev totalt överrumplad över att jag ska hämta askan. 13 år i lite stoff.

Hon kom till mig på hösten som en misshandlad omplaceringshund, men redan när hon klev in i huset hade hon bestämt sig att "här ska jag bo". Hon var min hund från dag ett, ända tills jag bar in henne i ösregnet till veterinären för avlivning.

Vår första sommar, jag 10 år hon 1 år (1995)
P9040001.jpg

Vår sista sommar, jag 22 år hon 13 år (2007)
flaffymodo.jpg

Jag saknar henne men livet går vidare, fast det stundtals känns förbannat otroligt pissjobbigt. Askan ska jag sprida på vårat barndomsställe. Inte för nära hemmet men ändå i mitt hjärta.

Sv: Idag ska jag hämta askan

ush, fick tårar i ögonen när jag läste.. :cry:

Mycket fint skivet.

Det är märkligt hur dessa varelser kan totalt stjäla ens hjärta.. :love:

Känns oerhört konstigt att ha tillbaka hunden, blev själv förvånad över min reaktion när veterinären ringde. Suttit och smågrinat hela dagen...

Varje gång jag tänker på mina djur blir jag alldeles varm i kroppen, vi pratar inte samma språk men kan ändå läsa varandras tankar. Jag saknar min tant :cry:

Usch va hemskt, jag vill aldrig att min älskling ska försvinna ifrån mig :cry:

Massa kramar till dig!

Förstår mycket väl att det är fruktansvärt jobbigt, men om det kanske kan hjälpa lite så är hunden man ser på bilderna en enormt lycklig vovve! :love:

En sån ljuvlig bild, bild nr 2!!! När du ser den måste du känna att du betytt allt för en annan varelse och att du gjort RÄTT! Sorgen efteråt är något vi djurägare måste acceptera och leva med, det ofantliga priset vi får betala för vänskapen med och kärleken till en hund!

Ni är helt underbara tillsammans!!!

:love:

Hon finns hos dig, fast du kan bara inte se henne längre. Hon finns som en del i ditt hjärta och du får glädjas över ynnesten att få ha delat ett långt liv med en så fullständigt ljuvlig varelse hon ser ut att ha varit.

Oj vilka underbara bilder, och den andra var ju för rolig:)

Förstår att det är jobbigt, var själv på samma ställe snart 2 år sedan med min förra tax. Jag har fortfarande hennes aska hos mig.

De underbara små liven finns alltid med.

Ni ser jättehärliga ut och jag förstår att det är jobbigt nu, låt det få vara det det är din vovve väl värd.:bow:

Ett hundliv är så kort. Det är orättvist :(

Jo, man fäster sig något enormt vid de små liven. Fast jag känner hellre denna sorg efter min hund än att ha levt utan henne.

Att fatta beslutet att ta bort Jasmine var det värsta jag gjort i hela mitt liv, men även det lättaste på länge. För jag ville aldrig att hon skulle lida, kärleken är konsig på det sättet.

Som en mycket klok person skrev till mig en gång
"När vindens bris bär med sig minnen från en svunnen tid, är det alltid en tröst att veta att det finns så mycket mer under horisonten än var den första anblicken kanske förnekar."

Jag trodde aldrig att jag skulle klara ett liv utan henne, men nu har det gått en tid och det blir lättare och lättare

Tack för alla fina ord! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 354
Senast: mmbot
·
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 417
Senast: Satis
·
Relationer Mitt hjärta brister, det känns som att jag ska gå i tusen bitar. Smärtan är fullkomligt olidlig! I fredags kom min älskade, älskade...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
17 828
Senast: TygerTyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet dilemma och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så provar helt enkelt att skriva av mig här så får vi se om...
Svar
13
· Visningar
2 953
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka