Idag blir han ett DET

nevin

Trådstartare
Hunden ska om en halvtimma lämnas in på kliniken för kastrering, vaccinering, kloklippning och så ska de få leta efter hans chip som förhoppningsvis ligger kvar där det ska!

Det här med kastrering är ett känsligt ämne här hemma, då min stackars sambo tycker synd om *den lilla stackars hunden som ska plågas så*. Men efter att ha halvt våldtagit kompisens sambo, gnällt strupen ur sig och inte kunnat komma till ro efter årets löpperiod hos grannarnas tikar, så är det dags. Häromdagen var han så het på en dalmatinertik att han juckade tom på MIG, och det är nog 3 år sedan han prövade med det tricket:eek: Han lär inte göra om det.

Idag smälelr det iallafall, så fort de kommer in från sin, som husse säger, sista promenad som husse och hund, ska vi packa in oss i bilen och fara till Bistakliniken. Sen får vi hämta en trött och slätrakad vovve i eftermiddag! Önska oss lycka till!

Sv: Idag blir han ett DET

Jag börjar undra om inte Freud hade rätt i en hel del av det han sade ändå... :angel: ;)

Det kommer att gå jättebra ska du se :) !
Min lille kille blev av med alla sina "olater" efter kastreringen och det har bara gått 6 veckor :banana: .
Nu har jag en hund som är lugn inombords utan att ha förlorat sin goa, mysiga och busiga personlighet.
Jag är SÅÅÅ glad att jag (efter mycket vånda och funderingar) lät kastrera honom - för båda hans och vår skull :bow: :bow: !

NU är det gjort, en MYCKET bakfull och trött hund ligger i sängen och snarkar som en gris just nu. Ögonen hänger och han kan inte ta sig upp eller ner själv från sängen, men SNIFFA skulle han göra när vi kom ut från veterinären:D

Han ska få lite vatten om några timmar, och sedan blir det mat imorgon bitti!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 414
Senast: Sel
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 370
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka