Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det hade jag inte tvekat för. Risken för att åka igenom med foten blir ju lägre.Skulle ni rida med icebugs ? Inte barbacka utan med foten i stigbygeln.
Skulle ni rida med icebugs ? Inte barbacka utan med foten i stigbygeln.
Med dubbar.Tänker du på någon speciell modell av Icebugs? Jag har ett par utan dubbar skulle inte våga rida med dem för det är för grov sula. Risk att den fastnar i stigbygeln om man ramlar av känns det som. Men de har ju massa olika så det kanske finns såna med mindre grov sula med.
ja ungefär så tänker jag också. Det var en person som fastnat och ramlat av men tyckte att det var ju inte så farligt. Om hästen också stannar ja. Min svärdotter blev hängandes under hästen i galopp på vanliga ridstövlar och vi bara tackade gud att hon hade hjälm .Aldrig i livet. Förutom att det är lite grövre skor än ridskorna skulle jag vara rädd att broddarna skulle fastna samt att de skulle komma åt och skada hästen.
Skulle jag INTE rida i grova skor på vintern så skulle mina fötter frysa sönder och trilla av. så jag har inte ens reflekterat över risken att fastna i stigbyglarna. Då skulle jag inte kunna rida på typ fem månader varje årJag rider i Icebug Sorix hela vintern utan bekymmer fast mina är utan metalldubbar. Men rider även med Hööks dubbade kängor och inga problem heller. Har aldrig fastnat i stigbygeln och är varm och go om foten.
Det gjorde jag också men inte med dubbar !Skulle jag INTE rida i grova skor på vintern så skulle mina fötter frysa sönder och trilla av. så jag har inte ens reflekterat över risken att fastna i stigbyglarna. Då skulle jag inte kunna rida på typ fem månader varje år
Mina stigbyglar har "dubbar" så jag skulle inte göra någon skillnad faktiskt.Det gjorde jag också men inte med dubbar !
Nej det skulle jag inte. Nu har jag inte icebugs utan andra med fasta brodd men det känns farligt att rida i dem. Jag har provat och känslan av att sitta fast i stigbygeln var total. Tyvärr måste jag säga då bra grepp när jag hoppat av vore guld.
Jag har funderat på sådana men de jag har haft tidigare har bara krånglat, ramlat av eller varit nästintill omöjliga att få på (mina händer är svaga) därav att jag köpte skor med brodd. Vilken typ är det du har?Jag har skaffat sådana där små broddar som man trär på bara runt tån på skon som jag alltid har i fickan när jag rider ut. Har hittills inte behövt använda dem på ridskorna men har haft likadana inne i stan och tycker att det fungerar helt okej. Känns som en trygghet den dagen jag måste hoppa av och leda hästen på isgata och det tar knappt någon plats i fickan.
Jag har funderat på sådana men de jag har haft tidigare har bara krånglat, ramlat av eller varit nästintill omöjliga att få på (mina händer är svaga) därav att jag köpte skor med brodd. Vilken typ är det du har?