Icebugs för breda fötter

Det är min största invändning mot icebugs också. Jag har ett par med broddar som jag bara använt enstaka tillfällen..Det finns sulor man kan köpa och sätta på under. Tyvärr visade sig dessa vara helt värdelösa någon slags gummi som torkade ut och var helt hopplösa att få på. Att stå upp och sätta på sulorna var helt hopplöst företag.
Nu vet inte jag vilka sulor du hade, så jag blev lite orolig för mina 😇
Jag har icebug overshoe. De var fortfarande i lika bra skick som vid inköp. Det efter att ha använts några gånger och sedan legat i garderoben sen i vintras.

Däremot slog en tanke mig, att man kanske borde skölja av dem när man kommer hem om man rört sig på saltade vägar/parkeringar(?).
Salt kan nog tänkas torka ut gummit.

Jag tycker mina var relativt smidiga att få på ändå.

Nu vet inte jag vilka sulor du hade, så jag blev lite orolig för mina 😇
Jag har icebug overshoe. De var fortfarande i lika bra skick som vid inköp. Det efter att ha använts några gånger och sedan legat i garderoben sen i vintras.

Däremot slog en tanke mig, att man kanske borde skölja av dem när man kommer hem om man rört sig på saltade vägar/parkeringar(?).
Salt kan nog tänkas torka ut gummit.

Jag tycker mina var relativt smidiga att få på ändå.

Jag hade samma kanske fick jag ett dåligt exemplar då. Skrev till Icebug och meddelade mina problem med overshoe men de menade att det inte fanns några såna problem med deras sulor. Så det var mitt fel enligt dem.

Ja tack! Vill gärna ha info om det märket! :heart
De Icebugs:en utan broddar, vad heter modellen?

Tyvärr har inte mina skor med utfällbara broddar något märke. Men jag kollade lite på nätet och finska Ilves verkar ha samma system och även Rieker.

Står ingen specifik modell på mina icebugs utan broddar men de ser ut så här.

IMG_20241103_165002620.webp

Mina icebugs är jättebreda, jag kan verkligen vifta på tårna i dem. Älskar att gå i dem. Dock håller jag på att slå ihjäl mig mellan porten och mitt kontor. Verkar dock vara individuellt för min kollega går i sina hela dagarna utan problem (jag byter till tofflor)

I stallet har jag ett par dubbskor från Hööks. De har blandat metalldubb och små gummipluppar. De halkar man inte på golv mm med. Kanske har Icebug någon sådan variant med?

Har haft rieker med fällbar dubb men det var extremt opraktiskt att hålla på med.

Har haft rieker med fällbar dubb men det var extremt opraktiskt att hålla på med.
Håller med.
Speciell i stallmiljö. Hade man broddarna ute och sen klev i gödsel fick man pilla ur gödsel för att kunna fälla in broddarna igen.
Och min gödselstack är tinad långt efter att gårdsplan frusit och tinar före isen på gårdsplan.

På andra underlag kunde det kila sig in stenar man fick peta bort i stället.

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 787
Senast: Badger
·
R
Kläder & Bli fin Jag ska ha denhär kjolen imorgon och jag undrar om nån har tips vad som skulle passa att ha till den. Inte för jag kommer vara på nåt...
Svar
3
· Visningar
472
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
585
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama