Sv: Ice-vibe
Jag tog, som RebeccaJoli skrev, beslutet och inskaffade ett par på falsterbo 2012 så jag har ju haft dem ett tag nu. Jag är nöjd. Jag kan ju inte säga att "men ååå vilket skillnad det är på hästen från om jag har haft dem till att jag inte haft dem" men det är väl inte riktigt det jag trodde hellre utan ville ha dem för att grunda för framtiden och kankse undvika skador och hältor.
Jag har dem på hästarna på frambenet innan ridning medan jag gör iordning resten. Har provat dem på lite alla möjliga å nån har ju flygit i taket av dem, dock halvblod
, medan andra har gillat dem från första stund. Nån smackar bara jag kommer med dem. Jag är noga med att aldrig ha på isklampen om jag inte kan ha värme efter, först och främst i form av BoT paddar.
Jag ska köpa ett par till så att jag kan ha runt om för jag gillar dem. Det känns mycket bra och det burrar ända upp i manken på dem. Jag tror att detta är en bra grej för hästar. Min häst skar upp benet och då hon är som hon är så fick jag inte lägga om det igen vilket ledde till att det såklart svullnade upp. När hon inte längre hade PANIKONT(AAAAAAA!!!) så satte jag på wibesen och svullanden blev bättre av dem, inte allt på en gång men bättre och bättre. Vi har använt det på gallor och hästar som vilar för att hålla igång kroppen lite. "Min" äldre häst stukade till sig, hade wibesen på varje dag och efter bara en vecka var det som om inget hänt och hon har inte känt av det det allra minsta och hon är ändå 20 år.
Jag väljer att se att de gör något som är bra. Skeptismos kommer alltid sucka och höja ögonbrynet mot mig för att jag alltid faller för allt nytt
men jag bryr mig inte, detta är en jättebra ide! Jag rekommenderar!