i väntan på klinikbesök

melvin

Trådstartare
Min artonåriga häst känns inte som sig själv riktigt sedan någon dag tillbaka, inte halt men inte riiiktigt fräsh i traven. Eventuellt aningen ovillig att röra sig, ingen värme eller ömhet någonstans. Magkänslan säger att något inte är som det ska. Jag ska självklart kontakta klinik för undersökning imorgon (stängt söndag) Men jag funderar lite på vad jag ska göra under tiden.. Vila helt eller lite skritt för hand?

Sv: i väntan på klinikbesök

Så länge hästen inte är direkt halt eller har ont så hade jag ridit mer eller mindre som vanligt. Risken är annars att hästen vilar bort vad-det-nu-kan-vara, så veterinären inte hittar något. Sen kommer man hem och rider vidare så dyker problemen upp igen.

Sv: i väntan på klinikbesök

funderade lite på det också, men samtidigt vill jag ju inte rida hästen om det nu är så att det hon visar symtom på faktiskt är smärta någonstans..?

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 245
Senast: Sirap
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 319
Senast: ll.96
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 806
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 008
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka