I väntan på hästen...

S

Silly

Har letat häst länge nu och tillslut har jag hittat en som vi har sagt att vi vill ha och vi har börjat diskutera veterinärbesiktningen med ägarna. Vi har dock inte alla pengar framme just nu men ägarna vill ändå behålla hästen till ett visst datum och förhoppningsvis kan vi besiktiga, skriva kontraktet och ta hem pållan samma dag. Jag är ändå lite orolig att vi inte ska få hästen, vi har ju inte skrivit något kontrakt än och inte betallt något så jag funderar på handpening, hur pass bindande är den? 10% eller vad brukar det vara?

//Silly

Sv: I väntan på hästen...

Om jag kommer ihåg rätt så är det 10%.
Om allt känns rätt så... Bra att lägga handpeningen ju..!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 821
Senast: Fiorano
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 904
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka